Vánoční checklist pro e-shopy

A je to tu zase znova po roce - přicházejí Vánoce. Co jste si odnesli z těch minulých? V čem jste chybovali, co jste zlepšili? Mám pro vás pár tipů, na co se zaměřit.

Tip č.1

Mám přichystán a pošlu e-mail s informací, do kdy si mají zákazníci objednat zboží tak, aby je měli doma včas před Štědrým dnem.

Tip č.2

Nezapomenu si zadat údaje na srovnávači Zboží.cz o termínu Garance doručení do Vánoc.


U Zboží.cz najdete více informací na blogu.

Tip č.3

Máte připravenu informaci o termínech doručení do Vánoc na e-shopu. Tu lehce vložím např. ve formě článku/banneru na stránky.

Tip č.4

Mám kamennou prodejnu, takže mohu informaci o doručení do Vánoc pro osobní odběry prodloužit třeba až na Štědrý den!

Letos připadá 24.12. na úterý, takže víkend patří 100% prodejnám. Využijte toho na maximum!

Tip č.5

Máte kamennou prodejnu a posíláte pravidelně newslettery?

Dva dny před Štědrým dnem pošlete newsletter s informací, že zboží si mohou zákazníci zakoupit přímo na prodejně i po termínu garance doručení do Vánoc.

To platí hlavně ve velkých městech! A samozřejmě pro ty, co mají otevřenou prodejnu.

Tip č.6

Vyzkouším (dle svých možností) prodlouženou lhůtu pro vrácení zboží. Místo 14 dnů nabídnu delší. Spousta lidí nakupuje dárky pro druhé a když se netrefí výběrem, ocení možnost zboží vrátit.

Ukázku najdete na www.mall.cz.

Tip č.7

Zkontroluji si stavy kreditů v inzertních systémech a zavčas dobiji takovou částku, aby mi vydržela do začátku února.

Nemusím tak na to mezi svátky myslet.

Tip č.8

Nezapomínám zavčas reagovat na dotazy od zákazníků! V tuto dobu to je pro mnoho e-shopů důležitější než kdykoliv v průběhu roku! Lidi jsou ve stresu a nemají-li aktuální informace, nakupují často jinde.

Tip č.9

Vytvořím na e-shopu v menu odkaz na Tipy na dárky. Vložím sem produkty, které mohou být inspirací pro vánoční dárek.


Ukázku najdete na www.nikl.cz.

Tip č.10

Mám nachystán obalový materiál, výplně do balíků, papíry do tiskárny, posilu ve skladu, prostě vše, co běžně používám při expedici, protože chci minimalizovat komplikace při expedici objednávek.

Tip č.11

Spousta zákazníků se bude ptát pořád na to samé, mějte předpřipravené odpovědi, které jen zkopírujete do e-mailu.

Tip č.12

Připravím si dárkový poukaz, který nabídnu nerozhodným zákazníkům.

Poslat jej mohu prostřednictvím e-mailu. Mohu tak podnítit ty „nerozhodné“ k nákupu.

Tip č.13

Zvedejte telefony a komunikujte. Spousta lidí nechává nákup na poslední chvíli. Zákazníci budou mít dotazy, zejména kdy jim balík doručíte. Každý si totiž nevšimne, že to máte napsáno na e-shopu třeba velkým červeným písmem v levém bočním sloupci. Proto obratem volejte zpět, pokud nezvednete telefon. Volat za pár hodin již nemá cenu… Zákazník možná už kupuje jinde.

Tip č.14

Nachystejte e-maily, bannery. Pokud ještě nemáte připraveny vánoční e-maily a bannery, máte nejvyšší čas začít na nich pracovat! 17.12. se vám bude již těžko něco vytvářet.

Ukázku najdete na www.slon.cz.

Tip č.15

Zapište si problémy, kterým jste čelili v tomto předvánočním období.
Na příští rok se z nich můžete poučit.

 

Chcete další Tipy?
Získejte je díky eBooku 90 tipů pro E-SHOPY 1 a 2.

90 tipů pro E-SHOPY 1

Vytvořte e-shop, ve kterém lidé rádi nakupují. Na víc než 200 stranách vám poradím, jak zvýšit konverze, jak sledovat provoz pomocí Google Analytics i jak být pro zákazníky důvěryhodným partnerem.

eBook 90 tipů pro E-SHOPY 1 získáte zde >>.

90 tipů pro E-SHOPY 2

Pokračování e-booku 90 tipů pro e-shopy 1. Dostanete přes 200 stran pokročilých rad, které vás naučí správně pracovat s texty, zlepšit vztahy se zákazníky a zaujmout i ty, kteří nakupují přes mobil.

eBook 90 tipů pro E-SHOPY 2 získáte zde >>.

Petra Mikulášková
Specializuji se na práci se zbožovými srovnávači Heureka.cz a Zboží.cz. Využívám přitom zkušenosti z vedení vlastního e-shopu i ze spolupráce s desítkami klientů. Ovládám nejen nástroje pro biddování a úpravu XML feedů, ale také Google Analytics. Snadno tak zjistím, v čem děláte chybu a pomůžu vám ji vyřešit. A společně zvýšíme vaše tržby.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

  • Petra
    Mikulášková


    Specializuji se na práci se zbožovými srovnávači Heureka.cz a Zboží.cz. Využívám přitom zkušenosti z vedení vlastního e-shopu i ze spolupráce s desítkami klientů. Ovládám nejen nástroje pro biddování a úpravu XML feedů, ale také Google Analytics. Snadno tak zjistím, v čem děláte chybu a pomůžu vám ji vyřešit. A společně zvýšíme vaše tržby. Více o mně…