Praktický návod: Jak nastavit dopravu na Zboží.cz

Doprava je jedním z prvků, na který zákazníci koukají, když se rozhodují o nákupu. Máte ji na Zboží.cz správně nastavenou? O tom, jak nastavit dopravu na Zboží.cz nebo si ji případně zkontrolovat, se dozvíte v tomto článku.

Ceny za dopravu se nastavují v rozhraní Zboží.cz v záložce Provozovna na odkazu Doprava a výdejní místa.

Výchozí záložka jsou výdejní místa, kde můžete zadat jak síť výdejních míst (Pošt, Zásilkovny, Uloženky…), tak místa vašich výdejen či prodejen.

Nezapomínejte si zadat vlastní výdejní místa v administračním rozhraní. Nestačí uvést informaci informaci pouze v XML feedu!

Při nastavování si dejte pozor, jestli máte zvolenu celou síť poboček nebo jen konkrétní pobočky.

Následně musíte zvolit, z čeho se budou data používat – jestli z XML feedu, nebo z Administračního rozhraní Zboží.cz.

Při volbě Administračního rozhraní se vám zobrazí tabulka s možností zadání cen při platbě předem a na dobírku.

Po kliknutí na Pokročilé nastavení můžete nadefinovat podrobnější rozsah cen.

Dále uvedení hodnoty 0 znamená, že je cena zdarma (ikona č. 1). Při neuvedení žádné hodnoty, tak se daná cena nezobrazí, není podporována (ikona č. 2). Dopravu lze také dočasně vypnout, např. před Vánoci. (ikona č. 3)

Je i možné nastavovat ceny pro určité kategorie (ikona č. 4), nicméně pro případnou aktualizaci je to již složitější. Tudíž je vhodnější využít načítání cen z XML feedu – data posílá přímo váš e-shop.

Platí, že nastavení cen na výdejních místech a dopravy není možné kombinovat – buď vše nastavujete přes XML feed, nebo přes administrační rozhraní.

Hodnoty při volbě Feed se posílají v XML feedu v tagu DELIVERY. (https://napoveda.seznam.cz/cz/zbozi/specifikace-xml-pro-obchody/specifikace-xml-feedu/#DELIVERY)

Platí ale, že při změně výdejních míst či dopravce na vašem e-shopu musíte aktualizovat i toto nastavení v administračním rozhraní!

Druhá záložka (Doprava) slouží pro nastavení Dopravců.

Nastavení je obdobné jako pro výdejní místa, vyberte si dopravce a následně zvolte načítání cen buď z XML feedu, nebo je nadefinujte v administračním rozhraní.

Následně se nadefinovaná výdejní místa a dopravci s cenami zobrazí u vašeho e-shopu.
Počítejte ale s několikahodinovým zpožděním!

Mějte “správnou” cenu za dopravu!

Cena dopravy je jedním z rozhodujících faktorů při nákupu. Lidi porovnávají nejen ceny zboží, ale zajímá je také, jaké možnosti přepravy e-shop nabízí a kolik tato služba stojí.

Uvedení ceny dopravy je jedním z prvků algoritmu, který vstupuje do výpočtu pro pozici v boxu doporučených obchodů. Velmi zjednodušeně řečeno (jelikož kritérií je více), neuvádíte-li cenu dopravy na zbozi.cz, musíte si nastavit vyšší CPC nabídku, abyste dosáhli podobné pozice jako konkurence, která cenu dopravy uvádí.

Chcete další rady?
Získejte je díky eBooku Zboží od A do Z.

Na více než 40 stranách najdete 28 jasných a konkrétních rad z praxe, které vás postupně provedou nastavením vašeho e-shopu na Zboží.cz. Vyhnete se tak chybám, kvůli kterým se vaše zboží nezobrazuje a vy zbytečně přicházíte o zákazníky.

Mimo jiné se dozvíte, jak:

  • má vypadat vaše logo na Zboží.cz,
  • správně spárovat produkty ze svého e-shopu se Zboží.cz,
  • zjistit, které zboží vám nepřináší tržby,
  • správně nastavit cenu a možnosti dopravy,
  • udělat audit XML feedu.

eBook Zboží od A do Z získáte zde >>.

Petra Mikulášková
Specializuji se na práci se zbožovými srovnávači Heureka.cz a Zboží.cz. Využívám přitom zkušenosti z vedení vlastního e-shopu i ze spolupráce s desítkami klientů. Ovládám nejen nástroje pro biddování a úpravu XML feedů, ale také Google Analytics. Snadno tak zjistím, v čem děláte chybu a pomůžu vám ji vyřešit. A společně zvýšíme vaše tržby.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

  • Petra
    Mikulášková


    Specializuji se na práci se zbožovými srovnávači Heureka.cz a Zboží.cz. Využívám přitom zkušenosti z vedení vlastního e-shopu i ze spolupráce s desítkami klientů. Ovládám nejen nástroje pro biddování a úpravu XML feedů, ale také Google Analytics. Snadno tak zjistím, v čem děláte chybu a pomůžu vám ji vyřešit. A společně zvýšíme vaše tržby. Více o mně…