Praktický návod: Jak nastavit dopravu na Heurece

Nastavení dopravy na Heurece, jeden z prvních a podstatných kroků při kontrole inzerce, je i dnes pro některé e-shopy velká neznámá. Jak na to? Jednoduše. Pročtěte si tento návod a ihned budete vědět, co si zkontrolovat, případně opravit.

První způsob zadání dopravy je v adminu Heureky

Cenu za dopravu lze nastavit přímo v rozhraní Heureky v sekci Nastavení – Ceny dopravy.

Určitě toto místo neignorujte jen proto, že používáte XML feed, a dopravu i zde si doplňte! V případě výpadku v XML feedů se bude brát z adminu Heureky. Protože platí, že v případě uvedení informace v adminu a v XML feedu, tak XML feed má přednost!

Při nastavení cen v adminu Heureky se vám na přehledu e-shopů na produktových kartách zobrazí i dopravy, které nemáte v nabídce.

Částečným řešením u doprav nastavených přes administraci Heureky, které nemáte v nabídce, je nastavení cenového rozmezí od 0 do 1 Kč. Tím se zobrazení vyblokuje pro všechny produkty s cenou nad 1 Kč.

Typické využití je u Kurýru po Praze, který nabízí minorita e-shopů.

Nevyplňujte zbytečně vše!

V případě, že máte více doprav a máte je zadány přes administraci Heureky, nevyplňujte zbytečně vše. Čím více toho vyplníte, tím více se okno s dopravami natahuje, stává se tak nepřehledným.

Druhý způsob je posílání dopravy v XML feedu

Cenu za dopravu lze posílat z e-shopu v XML feedu v tagu DELIVERY. (https://sluzby.heureka.cz/napoveda/xml-feed/#DELIVERY)

Při posílání doprav přímo v XML feedu se zobrazí jen ty dopravy, které máte v nabídce. Díky tomu je zobrazení dopravy přehlednější pro uživatele.

Specifika při uvádění výdejních míst

V případě, že posíláte v XML kód pro Zásilkovnu nebo Uloženku, zobrazí se vám navíc ikona daného přepravce:

Při zadání Zásilkovny či Uloženky přes administraci Heureky se ikona nezobrazí a je zde jen textová informace.

Specifikum při uvádění dopravce Kurýr po Praze

Pokud máte rozvoz kurýrem po Praze a v XML marně hledáte tag pro tuto formu přepravy, tak nastavte dopravu pro ostatní způsoby v XML a rozvoz po Praze si nastavte v administraci Heureky. Heureka hodnotu pro rozvoz kurýrem po Praze bere pouze z adminu Heureky.

Mějte “správnou” cenu za dopravu!

Cena dopravy je jedním z rozhodujících faktorů při nákupu. Lidi porovnávají nejen ceny zboží, ale zajímá je také, jaké možnosti přepravy e-shop nabízí a kolik tato služba stojí.

Podobně na to nahlíží i Heureka – cena dopravy je jedním z prvků algoritmu, který vstupuje do výpočtu pro pozici v boxu doporučených obchodů. Velmi zjednodušeně řečeno (jelikož kritérií je více), máte-li příliš vysokou cenu dopravy oproti biddující konkurenci, musíte si nastavit vyšší CPC nabídku, abyste dosáhli podobné pozice jako konkurence. Mít příliš vysokou cenu dopravy oproti ostatním se zkrátka nemusí vyplatit!

Chcete další rady?
Získejte je díky eBooku Heureka od A do Z.

Na více než 60 stranách najdete 33 jasných a konkrétních rad z praxe, které vás postupně provedou nastavením vašeho e-shopu na Heurece. Vyhnete se tak chybám, kvůli kterým se vaše zboží nezobrazuje a vy zbytečně přicházíte o zákazníky.

eBook Heureka od A do ZMimo jiné se dozvíte, jak:

  • má vypadat vaše logo na Heurece,
  • správně spárovat produkty ze svého e-shopu s Heurekou,
  • zjistit, které zboží vám nepřináší tržby,
  • správně nastavit cenu a možnosti dopravy,
  • udělat audit XML feedu.

eBook Heureka od A do Z získáte zde >>.

Petra Mikulášková
Specializuji se na práci se zbožovými srovnávači Heureka.cz a Zboží.cz. Využívám přitom zkušenosti z vedení vlastního e-shopu i ze spolupráce s desítkami klientů. Ovládám nejen nástroje pro biddování a úpravu XML feedů, ale také Google Analytics. Snadno tak zjistím, v čem děláte chybu a pomůžu vám ji vyřešit. A společně zvýšíme vaše tržby.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

  • Petra
    Mikulášková


    Specializuji se na práci se zbožovými srovnávači Heureka.cz a Zboží.cz. Využívám přitom zkušenosti z vedení vlastního e-shopu i ze spolupráce s desítkami klientů. Ovládám nejen nástroje pro biddování a úpravu XML feedů, ale také Google Analytics. Snadno tak zjistím, v čem děláte chybu a pomůžu vám ji vyřešit. A společně zvýšíme vaše tržby. Více o mně…