Správné načasování na Vánoce

U každého je jiné. Přesto existuje několik milníků, od kterých se můžete při plánování odrazit.

Vánoce připadají na 24.12, ale v tu dobu již toho moc neprodáte. Je potřeba začít o mnoho dříve než vypukne pravé vánoční šílenství. Pro provozovatel e-shopu to začíná mnohem dříve, několik měsíců předem. Je nutno zajistit zboží, reklamu a mnoho dalších věcí. Pro zákazníky to začne pár týdnů předem. A jaké jsou významné milníky pro zákazníky před vánoci?

Heureka a Den dopravy zdarma - polovina listopadu

Heureka zpravidla v polovině listopadu vyhlašuje svůj Den dopravy zdarma, do kterého se zapojují každý rok stovky e-shopů. Je to takové první odstartování předvánočních nákupů. Část zákazníků si totiž uvědomí, že Vánoce jsou už za dveřmi a je potřeba začít nakupovat dárky.

Černý pátek - Black Friday - konec listopadu

Připadá na poslední týden v listopadu. Svátek k nám přišel před pár lety z Ameriky. Jsou pro něj typické velké slevy. U nás s tím začaly velké e-shopy jako Alza, Mall, Datart. Postupně se přidávají další.

První polovina prosince

Tyto dny využívají e-shopy k tomu, aby poslaly tipy na vánoční dárky. Některý prodejní sortiment k tomu doslova vybízí. Jinde zase připravují pro zákazníky speciální dárková balení.

Týden a více před Vánoci

Štědrý den už je pomalu za dveřmi a najednou se probouzí skupina zákazníků, co nakupuje na poslední chvíli. V tyto dny informují e-shopy zákazníky o termínu dodání do Vánoc. Jednak informace zveřejňuji na e-shopu, jednak posílají speciální e-mail s informace, do kdy nejpozději objednat.

Jak už jsem zmínila, informaci o termínu dodání do Vánoc zveřejněte taktéž na stránkách e-shopu. Minimalizujete tak počet dotazů na téma doručení do Vánoc. Pokud používáte více skladových dostupností, doporučuji informaci o dodání vztáhnout i na neskladové dostupnosti (typicky dodání do 3 dnů či do týdne).

1-2 dny před Vánoci (Štědrým dnem)

Pro ty, co prošvihli možnost zaslání dárku, můžete zmínit využití elektronických dárkových kuponů, elektronických předplatných nebo elektronických produktů (E-knihy).

Pokud máte kamennou prodejnu, tak nezapomeňte lidi pozvat i sem a také zmínit, do kdy je otevřena. Často vás zákazníci navštíví i den před Štědrým dnem jen proto, aby dokoupili poslední dárky.

Jak prožíváte poslední měsíc před Vánoci? Podělte se s ostatními v komentářích!

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *