Jak sledovat výkon marketplace?

S rozvojem prodejů skrze marketplace se do popředí dostává i otázka ohledně analytiky prodejů. Čemu se v prodeji na marketplace daří a proč se tak děje? Na tyto otázky může odpověď kupříkladu jednoduše zpracovaná analytika od MPlens.

Co je to MPLens? Co si pod tím mohu jako majitel/provozovatel e-shopu představit?

MPLens je nástroj pro analýzu a řízení prodeje na tržištích. Umožňuje řídit prodej bez použití jiných programů. Služba je založena na rozsáhlé databázi, která uchovává informace o každém prodejci a produktu na trhu. Momentálně sbíráme data z Mall (CZ), Allegro (CZ). Plánujeme přidat Allegro (PL) a Kaufland Global Marketplace (CZ a DE).

MPLens má blok nástrojů, které Vám pomohou provést analýzu trhu před zahájením práce: prostudujte si konkurenty, kategorie produktů, tržní niky, konkrétní produkty a jejich sezónnost. Umožňuje Vám sledovat trendy, poptávku a ušlé příjmy. Jinými slovy, tento blok Vám pomůže orientovat se na trhu.

Přehled možností co umí MPLens

MPLens bude také užitečné pro stávající prodejce. V něm můžete sledovat stavy zásob a jejich cestu ke finálnímu zákazníkovi a také sledovat, jak se vyvíjejí prodeje konkurentů. Bez toho nelze počítat s růstem tržeb, tím méně s vedoucím postavením ve výklenku.

Co vás motivovalo vytvořit tento typ produktu/služby?

Hlavní motivací je nedostatek analytického nástroje ve střední Evropě. Můžete najít mnoho nástrojů, které poskytují analytická data pro Amazon, ale vůbec ne pro jiná tržiště, například Allegro a Kaufland Global Marketplace. Naším úkolem bylo tuto mezeru zacelit. Zpřístupnit informace, zprůhlednit a zjednodušit život prodejcům, kteří chtějí vstoupit na trh nebo již aktivně obchodují, ale nerozumí tomu, jak zvýšit své tržby.

Jaká je podle vás největší přidaná hodnota/benefit/údaj MPLens pro vaše zákazníky?

Naši klienti mají přístup k informacím, které dříve nebyly k dispozici, a museli si najímat firmy nebo specialisty, kteří uměli vytvářet hypotézy nebo provádět analýzy trhu.

Například dříve bylo pro analýzu konkurentů nutné denně shromažďovat všechny její produkty a zadat je do Excelu. Můžete tak sledovat dynamiku změn cen, změny dostupnosti zboží na skladě a vypočítat tržbu zboží. Dělat to ručně je velmi pracné, automaticky s pomocí IT specialistů – drahé, navíc to vyžaduje další finanční rozhodnutí a podporu řešení.

MPLens denně shromažďuje data a umožňuje Vám na ně nahlížet z různých úhlů. Uživatelé mohou například sledovat dynamiku změn cen, podívat se na tržby konkurentů, na celou kategorii, podívat se na novinky v kategorii atd.

Služba se aktivně vyvíjí, přibývají nové funkce, z nichž mnohé přicházejí díky zpětné vazbě zákazníků. Šetříme jim čas a pomáháme jim dosáhnout požadovaných výsledků.

Co se tedy vyplatí rozhodně sledovat? Jaké závěry to majiteli e-shopu dává?

MPLens je poměrně flexibilní a umožňuje Vám nahlížet na data z různých úhlů. To dává našim klientům možnost rozhodovat se nezávisle na požadavcích, vytvářet a potvrzovat hypotézy a prognózy.

Máte k dispozici zkušební období? Pokud ano, na jak dlouho a co vše v rámci něj mohu vyzkoušet?

V současné době poskytujeme demo přístup na 24 hodin. Tuto lhůtu lze na žádost klienta prodloužit na dva týdny.

Co mohou klienti očekávat za poplatky při využívání MPLens? Jakým způsobem je stanovujete?

MPLens má 4 tarify – Starter, Pro, Expert a Ultra. Čím vyšší je tarif, tím více možností je k dispozici.

Tabulka s tarify mplens

Hlavním rozdílem mezi tarify je počet dní, za které můžete data prohlížet. Například u tarifu „Starter“ jsou k dispozici data za posledních 14 dní, v „Pro“ 30 dní, v „Expert“ je interval 90 dní. Poslední tarif umožňuje zobrazit data za libovolnou dobu.

V budoucnu mohou být ceny a funkce tarifů upraveny. Je to dáno tím, že se služba aktivně vyvíjí, budou přibývat nové funkce a bude zohledněna zpětná vazba od zákazníků.

Petra Mikulášková
Specializuji se na práci se zbožovými srovnávači Heureka.cz a Zboží.cz. Využívám přitom zkušenosti z vedení vlastního e-shopu i ze spolupráce s desítkami klientů. Ovládám nejen nástroje pro biddování a úpravu XML feedů, ale také Google Analytics. Snadno tak zjistím, v čem děláte chybu a pomůžu vám ji vyřešit. A společně zvýšíme vaše tržby.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

  • Petra
    Mikulášková


    Specializuji se na práci se zbožovými srovnávači Heureka.cz a Zboží.cz. Využívám přitom zkušenosti z vedení vlastního e-shopu i ze spolupráce s desítkami klientů. Ovládám nejen nástroje pro biddování a úpravu XML feedů, ale také Google Analytics. Snadno tak zjistím, v čem děláte chybu a pomůžu vám ji vyřešit. A společně zvýšíme vaše tržby. Více o mně…