Jaroslav Šandera, distributor značky Bione Cosmetics: Servis je stejně důležitý jako kvalita dodávaného zboží !

40 zaměstnanců, více jak 1000 odběratelských prodejen, meziroční růst e-shopu o více jak 100%, plánovaná výstavba nové výrobní haly. Tak to vše mi prozradil Jaroslav Šandera, vedoucí a majitel výroby a distribuce značky Bione Cosmetics, kterou mimo jiné prodávám i na svém e-shopu Palelo.cz

Jak je vaše firma velká? Jaké je její zázemí?

Firmu tvoří oddělení distribuce a výroby. V distribuci máme cca 20 lidí a zbývající jsou ve výrobě. Celkově nás je přibližně 40. Takže jsme už taková trochu větší firma. Kdysi jsme začínali jako rodinná firma o pár lidech.

Protože máme rostoucí poptávky od našich odběratelů, plánujeme též výstavbu vlastní haly, kde spojíme oddělení distribuce a výroby. Aktuálně je výroba v Brně, distribuce zde v Ivančicích. Výrobní kapacita už pomalu nestíhá pokrývat poptávku. Do toho máme poptávky od dalších obchodních řetězců a zde už nelze dělat chyby, co se týče dodávek zboží. Vystavovali bychom se tak možnému riziku  pokuty při nesplnění termínů dodání.

Máte kamenné prodejny?

Nemáme a ani je neplánujeme. Nechceme věnovat čas provozu, ale více servisu. Vážíme si našich zákazníků a odběratelů a snažíme se jim poskytovat co nejlepší služby, rychlé dodání zboží. Aktuálně zásobujeme přibližně 1 000 prodejen v ČR a to už tak bere hodně času. Seznam vybraných prodejců je i na našem webu.

Cílíte s prodejem i mimo ČR?

Pokud nebudu brát v potaz Slovensko, tak ano. Aktuálně už dodáváme do Holandska (Nizozemí), Belgie a v jednání máme Ukrajinu s Německem. Také máme poptávku z Číny. Čínský trh má hodně velký zájem o kosmetické zboží z Evropy. Slovensko jako takové má také hodně velký potenciál růstu.

jkjjkk

S panem Jaroslavem Šanderou, výrobcem a distributorem značky Bione Cosmetics.

Jak u vás probíhají Vánoce?

Vánoce jsou pro nás všeobecně nejnáročnější období v roce. Začínají u nás už na konci srpna ve formě příprav. Chystáme produkty a balíčky a postupně zásobujeme naše odběratele (prodejny i obchodní řetězce). Nárůst prodeje u nás je po celou tu dobu až do období vánočních svátků.

Jak se vyrovnáváte s tím, když vaši odběratelé nerespektují doporučené prodejní ceny? Máte nějaké opatření proti podrážení cen?

Samozřejmě jsme si vědomi, že velký rozdíl mezi doporučenou cenou a konečnou prodejní, která je velmi nízko, je špatně. Víme i přesně, kterých odběratelů se to týká a není nám to lhostejné, navazujeme s nimi jednání.

Aktuálně vám běží pár týdnů nový web pro značku Bione Cosmetics, plánujete změny i pro e-shop?

Co se týče prezentačního webu značky, tak na plánu je responzivní verze. Ještě to nějakou dobu bude trvat. Náš e-shop www.drogerex.cz bude procházet v příštích měsících hodně velkými změnami. Budeme dělat nové propojení mezi e-shopem a firemním systémem. Aktuálně máme sice napojení na účetní software, ale už to není dostačující vzhledem k růstu firmy a objemům prodeje. Je to hodně vysoká investice, ale už je potřeba. Také chystáme nový vzhled (grafiku) e-shopu.

V souvislosti s propojením e-shopu s naším systémem připravujeme též zavedení cenových skupin na e-shop. Aktuálně naši odběratelé posílají objednávky e-mailem. Abychom jim cestu zjednodušili, vytvoříme pro ně na e-shopu účty, kde po přihlášení uvidí svoje velkoobchodní ceny.

jjj

Zapálení pro obchod a prodej, i to není cizí majiteli firmy, panu Jaroslavu Šanderovi.

Jak vypadá běžný pracovní den na e-shopu?

O e-shop se nám stará jeden člověk. Vedle něj pak pracuje s e-shopem oddělení expedice a fakturace. Zde máme tři pracovníky. Ti si denně tisknou přehled objednávek, chystají zboží a expedují jej směrem k zákazníkovi. Celkem tedy čtyři lidé obsluhují e-shop. Já také občas zasahuji do dění na e-shopu, jedná se spíše o připomínky, co a jak změnit. E-shop jako takový chceme tlačit hodně do popředí, protože v něm máme rezervy. Meziročně nám roste o více jak 100%!

Jakým způsobem propagujete váš e-shop?

Máme Facebook stránky, ty nám fungují výborně. Je to pro nás zajímavý zdroj návštěvnosti a neustále nám roste. Slouží nám zejména jako odezva spokojenosti a nespokojenosti zákazníků. Facebook máme napojen do e-shopu a také máme Facebook e-shop (ten nám spravuje externě pracovník).

Vedle toho hodně využíváme e-mailing. Denně posíláme našim zákazníkům nějakou nabídku jednoho produktu. K tomu pak jednou týdně posíláme zvýhodněnou nabídku nějaké řady kosmetiky. Tu ostatně promujeme i na homepage e-shopu v podobě banneru. Více variant propagace nevyužíváme. E-mailing zajišťuje externě firma. Snažíme se tím budovat povědomí o naší značce.

Máte zkušenosti s reklamacemi a vrácenými balíky?

Co se týče reklamací, tak se jedná výjimečně o poškozený obal. Pokud se tak stane, zboží zákazníkovi vyměňujeme. Záleží nám totiž na servisu směrem k zákazníkovi. Vrácené balíky, respektive nepřevzaté zásilky, tak těch máme minimum. Je to mizivé procento. Pokud se stane, že si zákazník balík nepřebírá, tak ho kontaktujeme. Často se tak stává v období dovolených. Lidi prostě neodhadnou dobu, zboží jim dojde a nestihnou si je vyzvednout.

Podporujete dobročinnost?

Ano, zejména lokálně tady v Ivančicích. Sponzorujeme dětské školky, sportovní akce a také sportovní kluby.

Závěrem chci panu Šanderovi poděkovat, že si na mě našel i přes velkou pracovní vytíženost čas. Je velmi ojedinělé vnímat, jak pár lidí ve firmě dokáže s velkým zápalem a odhodlaností pracovat a tlačit vizi firmy dopředu. Přesně takové jsou moje zkušenosti s jejich oddělením expedice a zásobováním. Vždy se snaží vyjít vstříc mým požadavkům.

Petra Mikulášková
Poslední roky se věnuji výhradně ladění inzerce na srovnávačích zboží - Heurece a Zbozi. Pracuji dlouhodobě s automatizovanými nástroji pro biddování a nástroji pro úpravu XML feedů. Abych viděla přínosy inzerce, zajímá mne vždy, zdali máte dobře nastaven Google Analytics a měříte tržby. Když tomu tak není, očekávejte, že i zde vám udělám pořádek.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *