Den co den potkávám reklamu, nabídky a pozvánky na školení, která se týkají řízení firmy, manažerských a obchodních dovedností či prezentace. Trh je tím doslova přesycen a najít kvalitní, přínosné a zejména okamžitě aplikovatelné rady s výsledky je podle mne potíž. Nicméně i přesto jsem našla jednu zajímavou instituci, která z mého pohledu tato kritéria splňuje – společnost Business Success. O tom, co firma dělá, jsem si pohovořila s paní Alicí Marečkovou, (konzultantem brněnské pobočky).
V 80.letech vznikla v Rakousku skupina obchodníků, kteří se pravidelně setkávali a předávali si své zkušenosti a úspěšné tipy z prodeje. Tak vznikl základ obchodního semináře, který Business Success pořádá dodnes. Z Rakouska přes Slovensko se dostalo toto know-how do České republiky. Dnes je firma v rukou Ing. Rastislava Zachara, který začal v Business Success Slovensko jako obchodník a v roce 2000 dostal nabídku přesídlit do Prahy a vést firmu Business Success v Čechách. Obdobná technologie vzdělávání funguje celosvětově.
V počátcích byl v nabídce obchodní seminář a pak manažerský seminář. Později vznikly další služby, které na tyto semináře navazují. Dnes máme v portfoliu semináře zaměřené na obchod, management a marketing.
Lidé se dnes mnohem více dívají na kvalitu. Což v našem oboru znamená především rychlé a jednoduché použití přednášených informací v reálném životě firmy. Samozřejmě účastníky našich služeb rovněž zajímá, co jim to přinese, když informace použijí. Proto má klient následně i další podporu konzultanta, který mu pomáhá informace převést do praxe. Často se stává, že naši konzultanti odhalí při práci ve firmě další situace, které si vedení firmy ani neuvědomovalo. Díky dlouholetým zkušenostem z mnoha firem z různých oborů jsme schopni klientovi mnohé z těchto stavů pojmenovat a vzájemnou spoluprací následně zlepšit.
Jsou to nástroje marketingu, jejichž účelem je předávat užitečné informace stávajícím i potenciálním klientům. Tato videa si mezi sebou lidé často přeposílají. Na základě těchto tipů se potom řada z nich zúčastní některé z našich přednášek nebo semináře a začíná spolupráce. Ale hlavně, jejich prostřednictvím dokážeme poskytovat efektivní inspiraci velkému množství lidí.
Krátký záznam jedné z přednášek. Přednášející: Rastislav Zachar
https://www.youtube.com/watch?v=64iFXWoeNS4
Tip od Pavla Rance – Jak na cílenou propagaci?
Tip: další inspirační videa najdete na Youtube kanále společnosti Business Success.
Každý, kdo chce u nás přednášet, musí zvládnout první překážku, kterou je práce s klientem, v ní musí být úspěšný. Tedy ten, kdo má zájem o kariéru u nás, je v prvé řadě jako obchodník-konzultant. Je to místo, kde poznává klienty, jejich fungování, získává skutečné praktické zkušenosti, jak klienti fungují. Tohle spojené s aktivním studiem mu umožňuje vypracovat se do pozice profesionálního konzultanta a následně lektora. Lektory jsou v naší firmě lidé s nejlepšími výsledky u klientů. I lektor semináře, pokud nepřednáší, tak konzultuje anebo obchoduje. Tedy naši lidé jsou neustále v kontaktu s klienty a mají přehled o aktuální situaci na trhu. Nepoužíváme externí lektory, trénujeme si své vlastní.
Samozřejmě. U nás můžou klienti vidět, jak vypadá organizační struktura naší firmy. Máme jasně vymezené kompetence a zodpovědnosti jednotlivých lidí ve firmě. Na týdenní, u některých postů i na denní bázi, sledujeme jejich produktivitu, máme pravidelné porady, při kterých se bavíme především o výsledcích. Vnitrofiremní systém je velice užitečný pro stávající i pro nové spolupracovníky. Ti se po nástupu do firmy rychle zorientují v tom, co a jak mají dělat a stávají se brzy platnými členy týmu.
Často řeší situace, že není přesně stanoveno, kdo za co zodpovídá. Nejsou přesně definované kompetence jednotlivých pozic ve firmě. U větších firem, kde je více úrovní řízení, se často šéfové a majitelé potýkají s tím, že si jednotlivé pozice mezi sebou nepředávají všechny informace. Často se stává, že někdo za někoho musí dodělávat práci a potom nestíhá tu svojí. To potom vede k přetížení a stresu těchto lidí.
Zaměstnanec se může zúčastnit některého z našich úvodních seminářů. Ty jsou zdarma a zabývají se různými tématy. Vedením lidí, obchodem, zvládáním stresu a řadou dalších oblastí. Tyto semináře pořádáme v Praze, Brně, Ostravě, Jihlavě a Plzni. Díky tomu zaměstnanec zjistí, co může od nás očekávat a následně může na tyto úvodní semináře pozvat i svého šéfa. Také může zkusit domluvit osobní schůzku se svým nadřízeným. Na ní se majiteli nebo řediteli firmy představíme, vysvětlíme, co ve firmách řešíme a jak naše služby mohou pomoci k lepší výkonnosti firmy. Někteří naši klienti se k nám dostali tak, že jim zaměstnanci přeposlali naše videa.
E-shop je firma, i když někdy velmi malá. Hlavně tam musí fungovat marketing a obchod. Pokud je ve firmě již více spolupracovníků nebo společníků, již je aktuální i management. Tedy určitě bych doporučila naše služby, které se tomuto věnují. Marketingový, obchodní a případně i manažerský seminář. Ten popisuje, jak mají být rozděleny kompetence mezi jednotlivými členy týmu a jak by firma měla fungovat. Nejen z organizačního hlediska, ale i z pohledu práce s lidmi. Další služba vhodná pro každého podnikatele dává informace o tom, jak mít své finance pod kontrolou. To je záležitost, která se týká každého člověka. Tedy v úvahu připadá i seminář na toto téma.
V praxi vidím, že se lépe vede těm firmám, jejichž management neustále hledá nové informace. Nejen ty, které dodáváme my, ale i přímo z oboru, ve kterém firma podniká. V životě je nutné neustrnout, sledovat nové trendy a rozvíjet se. Informací je k dispozici obrovské množství. Někdy je těžké rozlišit, které jsou dobré a které ne. Proto doporučuji čerpat informace hlavně od úspěšných lidí, za kterými jsou výsledky. Pokud majitel nebo manažer nehledá nové cesty, jak svojí firmu zlepšit, dává prostor své konkurenci, aby byla úspěšnější.
Na školení Business Success jsem byla několikrát. Absolvovala jsem úvodní semináře. Ty trvají přibližně 3 hodiny a jsou pro všechny zdarma. A z každého jsem si odnesla něco, co nyní pravidelně aplikuji. Nejsou to motivační řeči či filozofování, je to tvrdý pohled na realitu fungování současných firem a tipy na to jak je efektivně řídit, jak generovat peníze, jak nedělat zbytečnosti, jak pracovat se zaměstnanci a také jak plnit úkoly včas.