Karel Pěnka (obchodní ředitel Uloženky): „Nabízíme e-shopům nejnižší cenu na trhu za dopravu.“

Výdejní místo pro e-shop má vždy svoje výhody. Jednak zákazníci vědí, že vás fyzicky najdou na konkrétní adrese, jednak mají na výběr z více způsobů dopravy. Protože ne každý e-shop si může dovolit provozovat více výdejních míst, vznikly služby, které mezeru zaplňují. Jednou ze společností, která se na tuto oblast zaměřuje, je Uloženka. O jejích službách jsem hovořila s obchodním ředitelem Karlem Pěnkou.

Co bylo motivem ke vzniku Uloženky?

Chtěli jsme především nabídnout zákazníkovi levnější formu přepravy zásilek a e-shopům ušetřit náklady na provoz vlastního výdejního místa.

Čím se Uloženka zabývá?

Jsme jediná profesionální společnost na českém a slovenském trhu, která nabízí osobní odběry zásilek z e-shopů. Projekt Uloženka je koncipován na krajská města, přičemž při pokrytí všech krajských měst zajišťujeme až 95% poptávek po osobním odběru. Osobní odběry činí 33% z celkových internetových objednávek. Pokud si nás e-shop přidá do košíku za rozumnou cenu, může počítat s min 10% nárůstem objednávek.

Nová služba pro e-shopy

Již přes rok tuto službu provozujeme pro 20 vybraných zákazníků, na kterých jsme se vše naučili a nyní jsme schopni nabídnout kompletní logistické služby i ostatním zákazníkům. Více informací zde  www.e-skladek.cz

Banner

Jaké jsou hlavní výhody spolupráce s Uloženkou pro e-shop a zákazníka?

  • Nejlevnější cena za dopravu (27 Kč bez DPH).
  • Uskladnění zásilky až na 14 dní je zahrnuto ve výše zmíněné ceně.
  • Snížení nákladů na obalový materiál (stačí zboží zabalit do bublinkové folie).
  • Minimum reklamací (zboží přepravuje mezi pobočkami vlastní dopravou).
  • Síť vlastních poboček po celé ČR a na Slovensku v Bratislavě.
  • Otevírací doba pondělí až pátek 11 – 19 hodin, na pražské pobočce i o sobotě.

Můžete konkrétně popsat, proč a jak se e-shop může do spolupráce zapojit?

Karel Pěnka

Karel Pěnka – obchodní ředitel

Představte si, že provozujete e-shop a máte výdejní místo v Plzni. Do ostatních částí ČR posíláte zboží třeba přes DPD. Určitě vás napadne, že mnoho zákazníků z větších měst (Praha, Brno, Olomouc, Ostrava…) by raději uvítalo osobní odběry. Právě v tento moment vám pomůže Uloženka. Ceny za služby jsou nižší než při provozu vlastního výdejního místa a naše pobočky najdete ve velkých městech po celé ČR.

A jak na to? E-shop rozšíří ve svém nákupním košíku možnosti dopravy o Uloženku a její výdejní místa, současně provede registraci na našich stránkách. Zákazník si následně vybere, kde si zboží vyzvedne. E-shop podá balík na jakékoliv výdejní místo Uloženky a my se postaráme o to, abychom ho doručili na výdejní místo uvedené v objednávce.

V administraci na webu Uloženky zadáte informace o zásilkách, systém vám vygeneruje štítky, které nalepíte na balíky, a ty pak donesete na pobočku Uloženky. Pokud nemáte možnost doručit je osobně, lze je na naše výdejní místo i poslat. Taktéž můžete zásilky jednoduše zabalit do jednoho balíku, poslat přepravcem k nám a náš tým už zařídí vše potřebné pro rozdistribuování. Ztratíte sice jeden den doručení, ale věřte, že zákazníci raději ušetří 100 korun a dostanou zásilku o den později.

A pozor – pokud u nás e-shop podá zboží do 15:30 na pobočce Praha 9, ještě tentýž den si může příjemce v Praze do 19 hodin vyzvednout svůj vysněný balíček! To je obrovská konkurenční výhoda. Jeden den objednám, ušetřím na dopravě a ještě odpoledne si ho mohu jít vyzvednout v Praze.

A jak se zákazník dozví, že má zboží připraveno k odběru na kontaktním místě Uloženky?

Jakmile od nás obdrží SMS, může si pro zboží přijít. E-shopy upozorňujeme, aby své zákazníky informovaly, že si zásilky mohou vyzvednout až po doručení potvrzovací SMS. Bohužel třeba v době Vánoc některé e-shopy tuto důležitou informaci zákazníkům nesdělovaly a klienti pak chodili na naše pobočky ještě sříve, než jsme zboží měli fyzicky připraveno k předání. Nebo zákazník tuto informaci obdržel, ale nepřečetl si ji, přišel na naši pobočku a… Abychom zvýšili rychlost odbavení v předvánočním období, nakoupíme pro letošní i nadcházející sezóny samoobslužné terminály. Věříme, že tato investice přes 4 milionů korun bude pro naše zákazníky přínosná.

Budova Uloženky

Pobočka v Ústí nad Labem

Dvě ženy za pultem

Jak je na tom Uloženka ohledně počtu odbavených balíků a zapojených e-shopů?

V průměru odbavíme měsíčně 45 000 balíků, přičemž tento počet neustále roste. Za tři roky na trhu jsme vydali přes 600 000 zásilek a spolupracujeme s více než 3 500 e-shopy – aktuální údaje jsou k dispozici zde.

Lze vašich služeb využít i bez registrace?

Určitě ano a dělají to zejména soukromé osoby – často jde o jednorázová uložení. Zde už jsou ceny za naše služby odstupňované dle hmotnosti a velikosti balíčku. Nejnižší cena za službu je 33 korun včetně DPH, více informací najdete zde. Stačí balíček podat na kterékoliv pobočce Uloženky a my ho doručíme na pobočku, kde si ho vyzvedne příjemce.

Jak dlouho máte balík pro zákazníka na vašem výdejním místě uložen?

Zákazník si u nás může zboží vyzvednout v průběhu 7 kalendářních dnů. Samozřejmě ho informujeme přes SMS, že zásilka je připravena k odběru. Pokud zákazník zažádá o prodloužení uložení, vyhovíme mu a lhůtu prodloužíme o další 3 dny. Pokud o prodloužení zažádá e-shop, lhůtu prodlužujeme na dalších 7 dnů.

Jak řešíte reklamace a přepravu křehkého zboží?

Reklamace zaznamenáváme velmi zřídka. Zásilky přepravujeme vlastní dopravou bezpečně uložené v přepravních boxech. Tím minimalizujeme možnost poškození. Co se týče podnětu k reklamaci, musí ho dát e-shop. Stačí nám zavolat a odpovědný pracovník Uloženky sepíše s provozovatelem reklamační protokol. U poškozených zásilek proplácíme celou částku ve výši nákupní ceny zboží.

Můžete nám sdělit, jaké výsledky nese spolupráce s Heurekou a Aukrem?

S oběma máme uzavřenou smlouvu o spolupráci. Heuréka nabízí osobní odběry heurekapoint, aukro aukropoint. Pouze nabízejí naše služby. Ano, je to pro nás zajímavá reklama.

Dvě dívky za stolem

V pracovním nasazení

Jaký je váš pohled na konkurenci typu Kouzelná almara?

Kouzelná almara je pouze další alternativou vyzvednutí zásilky pro velmi úzkou skupinu zákazníků, nikoli konkurencí. Zákazník nemá sice nejlevnější cenu za dopravu, ale není časově omezen a zásilku si může z Almary vyzvednout víceméně kdykoli. To může být zajímavé pro některé koncové zákazníky. Naopak omezení najdete u Almary v rozměrech zásilky, kapacitě a v platbě kartou (zásilky na dobírku dělají průměrně 90% a platba kartou je stále dosti pozadu, nepřesáhne ani 2% z celkových plateb).

A co Zásilkovna?

Zásilkovna pro mě osobně nepředstavuje konkurenci. Neprovozuje své vlastní pobočky, výdejní místa má v prodejnách oční optiky, nábytku, tabáku apod. To je velký problém pro některé zákazníky z důvodu sezóny, nedostačující kapacity a v neposlední řadě v omezení rozměrů. Zákazníci si nemohou zpětně podávat zásilky, jelikož Zásilkovna má většinou pouze výdejní pobočky. Jedná se o samé rádoby franšízy, zákazník si musí hlídat otevírací dobu. Často pobočky zavírají, jinde otevírají, pobočky nejsou jednotné s neprofesionálním týmem. Převozy mezi pobočkami jsou zajištěny přepravcem Intime. Pokud si zákazník zvolí Intime a Zásilkovnu, nebo nás, Uloženku s vlastní dopravou, necháme v rukou e-shopů a koncových zákazníků.

Můžete porovnat vaše služby s konkurencí z hlediska ceny?

Uloženka má dnes pro internetové obchody nejnižší cenu na trhu za dopravu. Vycházíme tak vstříc lidem, kteří už nechtějí platit přes 100 korun za dopravu, když průměrná hodnota dobírky stále klesá. Naše sazba pro e-shopy činí 27 Kč/ks včetně příplatků bez DPH. Pokud je zásilka na dobírku, připlatí si zákazník pouze 13 Kč/ks, opět včetně příplatků bez DPH. Pokud se chceme nadále rozvíjet, není zde už prostor pro slevy. Pouze pokud by se jednalo o zákazníka, který by nám garantoval průměrný měsíční objem cca 2 000 zásilek, dovedu si představit kosmetickou úpravu ceny.

Hovořil jste o plánovaném otevírání nových poboček. Na jaké další novinky se e-shopy a jejich zákazníci mohou těšit?

Pro nadcházející Vánoce to budou již zmiňované samoobslužné terminály, aby se urychlil proces odbavení zásilek hlavně předvánočním období. Dále nový interní software, rozšíření týmu (nejen) o supervizory, nové přepravní linky, navýšení kapacit poboček a mnoho dalších změn. Pro koncové zákazníky připravujeme také nové vizualizace poboček – nově otevřená pobočka v Ústí nad Labem, je již v nové vizualizaci.

Z leva : Pavlína Mandová (infolinka), Karel Pěnka (obchodní ředitel), Lenka Hrubá (supervizor Morava a SK), Marie Motyčková ( obchodní oddělení), Veronika Hloušková (supervizor Čechy), Petr Lundák (jednatel)

Z leva : Pavlína Mandová (infolinka), Karel Pěnka (obchodní ředitel), Lenka Hrubá (supervizor Morava a SK), Marie Motyčková ( obchodní oddělení), Veronika Hloušková (supervizor Čechy), Petr Lundák (jednatel)

Jako zákazník jednoho nejmenovaného e-shopu jsem služby Uloženky v době jejího začátku párkrát využila a vždy jsem byla spokojena.

Petra Mikulášková
Poslední roky se věnuji výhradně ladění inzerce na srovnávačích zboží - Heurece a Zbozi. Pracuji dlouhodobě s automatizovanými nástroji pro biddování a nástroji pro úpravu XML feedů. Abych viděla přínosy inzerce, zajímá mne vždy, zdali máte dobře nastaven Google Analytics a měříte tržby. Když tomu tak není, očekávejte, že i zde vám udělám pořádek.
Komentáře
  1. michal napsal:

    Uloženku pro svůj e-shop využívám a musím jenom chválit!

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *