5 nejčastějších chyb v e-shopovém košíku. Není některá z nich i v tom vašem?

Při konzultaci e-shopových košíků se stále setkávám se stejnými chybami. V článku se na některé podíváme detailně, včetně ukázek a lepšího řešení.

1. Chyba: Používání stránky se souhrnem.

Řada e-shopů stále používá stránku se souhrnem. Rizikem je, že uživatel může považovat takovou stránku jako konečnou a odejít z nákupu v domnění, že vlastně nákup dokončil, i když se tak nestalo.

Pokud máte stránku se souhrnem, tak v aplikaci Smartlook.com v sekci Funnely si můžete nastavit průchod objednávkou. Lépe se tak podíváte na uživatele, co nedokončí objednávku.

2. Chyba: Není ihned vidět, kde máte osobní odběr.

Uživatel neví, kde máte osobní odběr a pokud ho chce využít, musí adresu hledat na e-shopu. Proces nákupu se časově prodlužuje a o to více vzniká šance, že jej něco vyruší a už nestihne objednávku dokončit.

Po jednoduché úpravě hned uživatel ví, kde máte osobní odběr, a nemusí tak prohledávat e-shop.

3. Chyba: Automatické vyplnění údajů nefunguje korektně.

Při automatickém vyplnění údajů se ne vždy každé pole vyplní správně. Na tomto e-shopu došlo k tomu, že se do IČ doplnilo Česko.

To pak mělo za následek, že nešlo pokračovat na další stránku.

Horší to je v případě, kdy se vám to stane na mobilu.

Na mobilu vidíme mnohem méně informací a zákazník nemusí chybu vůbec najít. Riziko nedokončení objednávky je na světě.

Naštěstí po kliknutí na tlačítko Pokračovat stránka najela na chybu.

Řada jiných technických řešení ovšem neudělá nic!

Při jednom z online testování se tato chyba také vyskytla. Viz. video níže.

Testující uživatelka sice zvládla dokončit objednávku, ale s velkým vypětím sil a narušenou motivací. Předejít se tomu dá, když budete po uživateli chtít jen ty údaje, které skutečně k realizaci objednávky potřebuje. Zbytek schováte za zatržítka.

4. Chyba: Stejná vizualizace konverzní cesty.

Jeden e-shop a tři vizuálně různá tlačítka, která směřují uživatele do nákupního košíku. Hůře se tak detekuje, na co vlastně kliknout. Opět se tak prodlužuje čas nákupu.

Snažte se, aby tlačítka vypadala vizuálně stejně.

5. Chyba: Informace nejsou u sebe.

Na e-shopech dost často narážím na to, že informace, co spolu souvisí, jsou kus od sebe a vůbec na sebe nenavazují.

Níže vidíte pole pro poznámku v sekci Doprava a platba. Mnohem vhodnější je takové pole umístit do sekce Dodací údaje. Zde se používá běžně a uživatelé jsou na ně v tomto kroku zvyklí.

Na tomto e-shopu se hláška o vybrané dopravě zobrazí kus nad dopravou.

Mnohem lepší je dát takovou informaci ke zvolené dopravě.

Chyb jsem na daných e-shopech našla mnohem více. Pokud máte zájem, abych se podívala i na váš košík, lze využit ebooku Košík od A do Z, jehož součástí je i e-mailová konzultace. Mnoho nakupujících ji využilo.

 

Petra Mikulášková
Specializuji se na práci se zbožovými srovnávači Heureka.cz a Zboží.cz. Využívám přitom zkušenosti z vedení vlastního e-shopu i ze spolupráce s desítkami klientů. Ovládám nejen nástroje pro biddování a úpravu XML feedů, ale také Google Analytics. Snadno tak zjistím, v čem děláte chybu a pomůžu vám ji vyřešit. A společně zvýšíme vaše tržby.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

  • Petra
    Mikulášková


    Specializuji se na práci se zbožovými srovnávači Heureka.cz a Zboží.cz. Využívám přitom zkušenosti z vedení vlastního e-shopu i ze spolupráce s desítkami klientů. Ovládám nejen nástroje pro biddování a úpravu XML feedů, ale také Google Analytics. Snadno tak zjistím, v čem děláte chybu a pomůžu vám ji vyřešit. A společně zvýšíme vaše tržby. Více o mně…