Juraj Bystrický (Byznysweb.cz): I když nabízíme „krabicové“ řešení e-shopu, děláme úpravy na míru

Juraj Bystrický má pod drobnohledem produktové řízení ve společnosti IRISOFT SYSTEMS s.r.o. Právě s ním jsem si pohovořila o tom, co Byznysweb, jakožto jeden ze zástupců technického řešení e-shopu v ČR i SK, nabízí.

Můžete mi ve zkratce představit vaše technické řešení – co nabízí, jak dlouho tu je a kolik máte přibližně klientů?

Juraj Bystrický se stará o uživatelské rozhraní FLOXu a je jedním z jednatelů ve společnosti IRISOFT SYSTEM s.r.o., která stojí za Byznyswebem.

ByznysWeb je řešení na pronájem e-shopu nebo vytvoření webových stránek, které nabízí 4 placené balíčky a free verzi pro internetový obchod nebo web zdarma. Tvorba stránek zdarma je oblíbená i v rámci programu Zodpovědně podnikáme, díky kterému mohou neziskové organizace při vytvoření stránek ušetřit nemalou částku.

Na Slovensku jsme začínali v roce 2003, českou firmu jsme založili v roce 2007. Aktuálně máme 5680 e-shopařů a majitelů webových stránek po celém světě. Každá jazyková verze ByznysWebu má ale společné hodnoty:

  • kvalitní support, který vás neodkáže jen na odpovědi ve FAQ, ale rovnou se snaží problém vyřešit,
  • snadnou a rychlou administraci,
  • a neustálý vývoj s aktualizacemi zdarma.
Tým ByznysWebu

Část týmu ByznysWebu

Jakým způsobem funguje platba za vaše technické řešení?

Kromě platby kartou, bankovního převodu a PayPalu je u nás poměrně oblíbená i možnost platby přes BitPay. Platbu Bitcoinem nabízíme cca od února 2014. Za tu dobu ji prozatím využilo 20 % zahraničních zákazníků. Co se týče možností předplatného, každý podnikatel si v podstatě vybírá nejen balíček, ale i předplatné, které mu nejvíc vyhovuje. Kromě půlročního je k dispozici roční předplatné se slevou 10 % a dvouroční předplatné se slevou až 20 %. To je zároveň i nejoblíbenější volbou.

Nabízíte bezplatnou zkušební dobu na otestování?

Ano, nabízíme 30-ti denní testování nejvyššího balíčku PREMIUM. Verzi ByznysWebu si může potenciální klient v průběhu testování změnit dle svých požadavků a v případě potřeby prodloužit o dalších 30 dnů.

Je možné zasahovat do grafiky e-shopu, tj. měnit výchozí šablonu? Je možné nasazovat individuální grafiku?

I přesto, že vyvíjíme vlastní redakční systém, tzv. krabicové řešení s vlastním šablonovým systémem, v případě, že je klient zkušený kodér nebo má někoho takového k dispozici, dokáže si design upravit dle svých potřeb. Jediné, co je potřeba respektovat, je funkcionalita našeho redakčního systému. Celé to pak může vypadat třeba jako níže uvedené dva e-shopy. Více referencí najdete i na našich stránkách.

Screen eshopu na platformě Byznysweb

E-shop Giorico.cz – prodej náramků.

Screen upraveného e-shopu na platformě Byznysweb

E-shop Biorythme.cz – prodej kosmetiky.

Jsou vaše grafické šablony responzivní?

Ano, od verze redakčního systému Flox 3 jsou všechny webové stránky a e-shopy responzivní. To považujeme v dnešní době za nutnost při podnikání na internetu.

Je možné nějak modifikovat košík? Třeba zvolit jednokrokový či vícekrokový? Co všechno případně modifikace nabízí?

Defaultně je nákupní košík v e-shopech našich klientů jednokrokový, ale je možné jej upravit na vícekrokový. V rámci A/B a uživatelského testování se nám ale osvědčil jednokrokový jako nejvhodnější řešení. Klient si dokáže sám v administraci přebarvit jednotlivé buttony dle svých preferencí. Sám si rovněž definuje možnosti dopravy a platby, a to pro každou jazykovou verzi samostatně.

Na míru jsme upravovali klientovi 4-krokový košík dle požadavků:

hhhh

Košík o 4 krocích.

V případě zájmu o úpravy košíku na míru je možné vložit třeba i upozornění o možnosti dopravy zdarma, v případě, že zákazník nakoupí ještě za XY korun (prozatím jako doplňkovou službu). To je, dle zpětné vazby od našich klientů, efektivní zejména u nadcházející vánoční sezony nebo o výprodejích.

Do košíku si můžete i přidat obrázky s výběrem doporučených, resp. alternativních produktů, které zvyšují prodej.

Umožňuje vaše řešení napojení na ekonomické informační systémy? Které případně?

Kromě toho, že samotný systém FLOX 3 byl navržen tak, aby dokázal nahradit potřebu napojení na externí ekonomické systémy, dle poptávky klientů nabízíme napojení např. na účetní systém POHODA nebo E-shop konektor pro Money S3. Ve Wishlistu čekají na další hlasy třeba ABRA,  iDoklad nebo Premier.

Provádíte zákazníkům úpravy na míru?

Pokud má klient zájem o jakoukoliv úpravu webu na míru, ať už se jedná o webdesign, nebo samotnou funkci, vždy nejdříve prověříme, zda tato úprava nenaruší bezproblémové fungování u dalších klientů, a teprve pak vypracujeme cenovou kalkulaci.

Pracovník Byznyswebu za počítačem.

Kancelářské zázemí Byznyswebu.

Jakým způsobem pracujete s požadavky na vývoj nových modulů – podle čeho se rozhodujete, mají klienti možnost to nějak „řídit“?

V úvodní stránce svých webů mají naši klienti možnost zaslat nám tip na novou funkci nebo vylepšení, které následně přidáme do knihy přání – Wishlistu, a pokud dosáhne potřebný počet hlasů, začleníme jej do vývoje. Velmi se nám osvědčilo zajímat se o názor samotných e-shopařů a majitelů webových stránek, celý FLOX tak v podstatě vyvíjíme spolu. Když plánujeme spustit novou funkci, u které si nejsme 100% jisti, jak by měla ve finále fungovat, oslovíme naše klienty a ti nám vždy pomohou správně se rozhodnout. Nové moduly však vyvíjíme i dle našich interních průzkumů nebo aktuálních světových trendů v e-commerce. Nedávno jsme rozběhli i FLOX poradnu na Facebooku, ze které čerpáme třeba témata na školení apod.

Jak jste se poprali s EET, které bylo v březnu 2017 zavedeno i pro e-shopy?

Na zavedení EET a naprogramování EET modulu a s tím související pokladny jsme se připravovali dostatečně předem a díky našim klientům jsme pak vše doladili do win-win konce. Paradoxně, díky českému EET, mají naši slovenští zákazníci pokladnu a lepší evidenci tržeb taky.

Působíte na českém a slovenském trhu. Jaké vnímáte hlavní rozdíly v působení s ohledem na trh, právní problematiku … ?

Když jsme začínali na Slovensku, naše e-shopové řešení bylo první na trhu. Povědomí o naší značce se nám hůř buduje na českém trhu. Nevnímáme to ale jako nedostatek, spíš jako silnou motivaci se zlepšovat. Máme nyní spoustu plánů, které doufám, že nám v dosažení dalších cílů pomohou. Velice si vážíme i hodnocení od našich klientů. Ti, kteří přicházejí od konkurence, nám hned dají podrobný report všech výhod, které je přesvědčily přemigrovat svůj e-shop k nám.

Co se týče legislativních rozdílů, tak se vždy snažíme konzultovat s odborníkem z dané krajiny, jako třeba přípravu a úpravy obchodních podmínek. Stejně tak funguje třeba i právní poradna na blogu. Z hlediska GDPR připravujeme uniformní funkci, která všechny náležitosti pro jednotlivé krajiny ošetří defaultně, dle nařízení EU.

Na závěr bych ráda ještě doplnila, že Byznysweb se také věnuje osvětě, publikují články na svém blogu, přičemž v roce 2016 měl velký úspěch seriál článků na téma Jak získat více objednávek před Vánoci a také článek na téma Zkušení e-shopaři radí, jak získat více objednávek v roce 2017. Zajímají-li vás rozhovory přímo s e-shopaři, i byznysweb touto kráčí. Jedním z takových článků byl rozhovor s majiteli e-shopu Oxalis Dessous.

Petra Mikulášková
Specializuji se na práci se zbožovými srovnávači Heureka.cz a Zboží.cz. Využívám přitom zkušenosti z vedení vlastního e-shopu i ze spolupráce s desítkami klientů. Ovládám nejen nástroje pro biddování a úpravu XML feedů, ale také Google Analytics. Snadno tak zjistím, v čem děláte chybu a pomůžu vám ji vyřešit. A společně zvýšíme vaše tržby.
Komentáře
  1. Daniel napsal:

    Nic proti jejich cenové strategii, ale myslím si, že pro menší firmu či živnostníka je nevýhodné platit několik stovek měsíčně. Výhodnější je zaplatit několik tisíc jednorázově a spočítat si návratnost investice. Rozhodně bych nechtěl jako majitel webu platit nějaké měsíční poplatky bez ohledu na výkon webu. Navíc určovat takto šablonovitě ceny je taky dost omezující pro uživatele. Zajímalo by mě, v čem je toto řešení lepší než šablona na wordpressu nebo jiném free redakčním systému?

  2. Zdravím Danieli, úplně s tím nesouhlasím (vycházím z vlastních případů z praxe), zejména z toho důvodu, že rozvíjející se e-shop neustále potřebuje jak technickou podporu („co když to přestane jet, protože tam něco špatně nastavím?“ – děje se to často), tak možnost upgradů („potřebuji změnit vícekrokový košík, protože mi uživatelské testování odhalilo plno chyb“). Takže z počátku slibná malá investice se pak změní v neustálý boj, „co zase musím dalšího zaplatit, abych ….. „. Ono se to děje i pronájmů, ale na to dochází v momentě, kdy vám přestane stačit, a to je moment, kdy e-shop přechází na individuální řešení s investicí za stovky tisíc korun. Pronájem není nutné platit na XY měsíců či let dopředu jen proto, že dostanu lepší cenu. Pokud chci něco vyzkoušet, je lepší měsíční platba a pak přechod, když to vyhovuje, na delší období.

    U opensourcu mám také zkušenosti – pokud je člověk programátor a umí si věc ohnout, je to dobré řešení pro malého podnikatele Jenže já takto potkala dosud jen jeden případ. Zbytek na opensource musí platit za další nadstavby a změny. Navíc schopné opensouce jsou zahraniční řešení a ta bohužel nejsou zcela přizpůsobena našemu trhu, takže zde jsou opět nutné investice na vstupu.

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

  • Petra
    Mikulášková


    Specializuji se na práci se zbožovými srovnávači Heureka.cz a Zboží.cz. Využívám přitom zkušenosti z vedení vlastního e-shopu i ze spolupráce s desítkami klientů. Ovládám nejen nástroje pro biddování a úpravu XML feedů, ale také Google Analytics. Snadno tak zjistím, v čem děláte chybu a pomůžu vám ji vyřešit. A společně zvýšíme vaše tržby. Více o mně…