Recenze on-line kurzu: E-mail Ninja

Do rukou se mi dostane každý měsíc několik nových kurzů, ebooků a dalších vzdělávacích materiálů. Tentokrát to byl E-mail Ninja od Mária Roženského a Jakuba Čižmaře. Kurz se snaží propojit teorii s praxí. A to tak, aby se pro vás e-mailing stal takovým marketingovým kanálem, jak je všemi prezentován – ziskovým.

1 990 Kč bez DPH

Hned na začátku musím zmínit, že kurz je placený. Cena je 1990 Kč bez DPH, i já jsem si jej zakoupila. 1 990 Kč na deset emailů není pro každého zrovna málo. Nicméně záhy pochopíte, proč tomu tak je.

O autorech

mario-300-150x150Mário Roženský se zabývá podnikáním na internetu, je spojován zejména s affiliate marketingem. Vyvíjí software pro správu provizního programu AffilBox, přednáší, školí a miluje moderní marketingové nástroje, které umí efektivně násobit business.

jakub-cizmar_300_2-150x150Jakub Čižmař se internetovému marketingu věnuje více jak 6 let a specializuje se na e-mailový marketing. Miluje přípravu, plánování a realizaci pokrokových komunikačních strategií, které budou odesílat relevantní zprávy relevantním odběratelům v relevantní chvíli, a pokud možno automaticky.

Formát kurzu aneb tak trochu netradičně pojatý on-line kurz

Možná ani ne tak on-line kurz, jako spíše série 10 e-mailů, které vám přichází postupně za sebou v intervalech 3 dnů. Každý e-mail je zaměřen na jiné téma. Součástí jednotlivých emailů jsou pracovní sešity nebo checklisty ke stažení, případně odkazy, které mají teorii převést více do praxe.

Svým obsahem je určen pro všechny zájemce o e-mail marketing, ale také i pro správce e-mailingu, kteří přemýšlí, jak začít s automatizací, jak zlepšit obsah svých sdělení a jak najít argumenty k tomu přestat posílat letákové e-maily.

Screen obrazovky Gmailu s částí kurzu E-mail Ninja

Každé tři dny obdržíte jeden e-mail. Celkem se jedná o sérii 10 e-mailových sdělení.

Co se v kurzu naučíte?

Jak sbírat kontakty a jak s nimi komunikovat, co stojí za vytvořením lákavého magnetu na sběr kontaktů či jak vytvořit e-mail, který bude vybízet k otevření a přečtení. Kurz se částečně snaží i o to, abyste pochopili a zvládli automatizaci e-mailových sdělení.

Co se mi na E-mail Ninjovi od Mária a Jakuba líbilo?

  • Používá krátké věty. Dobře se to čte a text svižně ubíhá.
  • Jednotlivé e-maily doplňuje o pracovní listy či checklisty. Prostě to není jen o suchých větách.
  • Na konci e-mailu zmiňuje, co bude následovat v dalším.
  • Odkazuje na různé služby na internetu (např. pro sběr kontaktů Leadbox.cz).
  • Checklist pro perfektní e-mail – toto je jeden z nejlepších pracovních sešitů.
  • Uzavřená Facebook skupina, kde autoři zodpoví vaše dotazy.
  • Videonávody pro nastavení komunikace ve dvou nejpoužívanějších rozesílacích aplikacích. SmartEmailing a Mailchimp.
Screen obrazovky na Youtube.com kde je vidět nastavení aplikace Smartemailing

V E-maili Ninjovi najdete mimo jiné odkazy na video návody k nastavení aplikace SmartEmailing nebo Mailchimp.

Jak psát e-maily? Každou část řeší podrobně …

Mário a Jakub podrobně popisují každou část sdělení (e-mailu) a to, jak by měla být napsána. Zabývá se otázkou tykání/vykání, řeší taktéž hlavičku e-mailu (např. to, co má být v předmětu) či vlastní sdělení a patičku. O patičce tvrdí, že by měla být unikátní a vytvořená na míru. Slovem na míru se myslí, že text upravíte tak, aby zosobňoval vás a vaše služby.

Pro připomenutí celého kurzu E-mail Ninja

Velmi oceňuji poslední ze série 10 e-mailů, který se věnuje shrnutí. Beru jej jako odrazový můstek pro momenty, kde se ke kurzu budu chtít vracet. Jednoduše v něm najdu výtah toho nejdůležitějšího z celého kurzu.

Co mi na E-mail Ninjovi chybělo či bylo málo zpracované?

Informace z tohoto kurzu jako takové nelze ve všem aplikovat na e-shop. První takovou věcí byla fáze zákazníka. Nerozuměla jsem přesně tomu, jak od sebe oddělit úplného nováčka / nováčka. Další fází je pokročilý a expert. Po chvilkovém přemýšlení mi došla paralela pro e-shop asi v tomto duchu – první kontakt se zbožím / už o zboží v minulosti slyšel / už zboží jednou zakoupil / zboží pravidelně nakupuje.

Ukázka doprovodných materiálů z on-line kurzu: E-mail Ninja

Ukázka pracovního sešitu.

Další věcí je segmentace. Je hezky popsána, ovšem pro mnoho e-shopů (a nejen pro ně) je technické zpracování natolik složité, že se segmentaci nevěnují. Segmentace z mých zkušeností skrývá jedno velké úsilí – pokud je příliš složitá, tak se v ní ztratíte. Vznikají vám kvůli ní tak složité struktury, že už ani nevíte, komu co posíláte. Lidem pak mohou chodit e-maily, které vlastně už dostali, nebo které jim nic neříkají, protože se jejich kontakt ocitl díky složitosti vazeb ve špatném segmentu.

Přesto se dozvíte, že existují nějaké segmenty a je vhodné aspoň základní segmenty vytvářet. Koupil před měsícem, po půl roce, 2x, chodí na prodejnu. Zde vám totiž vznikají základní segmenty, na které můžete posílat automatizovaně individuální e-maily…

E-mail Ninja je postaven tak, abyste s jeho pomocí zvládli nastavení Smartemailingu nebo Mailichimpu. Bohužel už neobsahuje alespoň odkazy na další běžné e-mailigové služby.

Uvítala bych zpracování celého kurzu do PDF dokumentu (e-booku). Přece jen na monitoru trávím přes den hodně času. Co jde, tak raději čtu z papíru. I proto jsem si jednotlivé e-maily vytiskla a spojila do sešitu.

Tištěná verze online kurzu: E-mail Ninja

Celý kurz je na 61 stranách.

Pár tipů z kurzu E-mail Ninja na závěr

  1. Jakmile získáte kontakt do databáze, nezapomeňte mu poslat e-mail, kde představíte sami sebe a svoji činnost.
  2. Magnet, díky němuž jste získali kontakt do databáze, nesmí být dlouhý. Příjemce by jej měl projít ideálně za 1 až 2 hodiny.
  3. O magnetu na zákazníka platí, že musí být dobře graficky zpracovaný a vhodně formátovaný. Není nic horšího, než tuctový text bez doplňující grafiky.
  4. Na konci e-mailu zmiňte, pokud to je možné, kdy pošlete další e-mail a co bude jeho obsahem. Příjemce tak má povědomí, co dalšího může od vás očekávat.

Kdo by si ho měl pořídit?

E-mail Ninja přibližuje to, co dělají specialisti na e-mail marketing. Pokud se do kurzu zapojíte na 100%, na vlastní kůži zažijete, co to znamená správa e-mailingu. Také platí, že když si kurz pouze přečtete bez další aplikace, skončí nejspíše v pomyslném šuplíku bez žádaného výsledku. A to by byla opravdu škoda!

Koupit nebo nekoupit?

Jak jsem zmínila na začátku, cena kurzu je 1990 Kč, ale jak je u Mária a Jakuba zvykem, tak na kurz dávají 100% záruku. Pokud nebudete spokojeni, můžete v průběhu 30 dnů od nákupu zažádat o vrácení peněz. Kurz získáte na www.emailninja.cz.

Zdaleka nejsme u konce

Mário na závěr přichystal další 3 bonusy. Chcete vědět, jaký mi nejvíce pomohl?

Petra Mikulášková
Poslední roky se věnuji výhradně ladění inzerce na srovnávačích zboží - Heurece a Zbozi. Pracuji dlouhodobě s automatizovanými nástroji pro biddování a nástroji pro úpravu XML feedů. Abych viděla přínosy inzerce, zajímá mne vždy, zdali máte dobře nastaven Google Analytics a měříte tržby. Když tomu tak není, očekávejte, že i zde vám udělám pořádek.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *