Když se řekne SEO

Už jste o SEO zaslechli, ale nevěděli jste, o čem se mluví? Pak jste tu správně. Máte-li své webové stránky, prodáváte-li zboží na e-shopu nebo máte-li jakýkoli jiný důvod pro zviditelnění se na internetu, zůstaňte a čtete dále – mé povídání vás jistě zaujme. Začneme úplně od začátku.

SEO – co to znamená?

Pod písmeny SEO se skrývá anglický název Search Engine Optimization, což v českém překladu znamená optimalizace pro vyhledávače. Tato definice měla své opodstatnění v dobách, kdy Google byl ještě v plenkách. Nyní doba pokročila, ale název zůstal stejný. Dnes podstata této metodiky spočívá spíše v optimalizaci samotné nalezitelnosti.

Proč zrovna optimalizace nalezitelnosti?

Jde o zviditelnění vašich stránek na správném místě, tedy tam, kde vás lidé hledají. Zároveň díky SEO minimalizujete počet nerelevantních návštěvníků, kteří nespadají do vaší cílové skupiny zákazníků. Díky SEO tedy nebudete platit za reklamu, která spoustu lidí nezajímá, ale maximalizujete její užitek. Při využití této optimalizace se také vyhnete „placení“ přímých nákladů jako třeba v případě placených kampaní PPC, a to už je zajímavá výhoda.

Zviditelnění – kde a jakým způsobem?

Účelem optimalizace SEO je tedy zviditelnění na mnoha místech a to tím způsobem, abyste se například při zadání klíčového slova do vyhledávače nacházeli mezi prvními nalezenými výsledky a aby byl odkaz na váš web celkově reprezentativní a vybízel k návštěvě. Velkou roli hrají taktéž odkazy z cizích webových stránek, tedy to, jak moc vás ostatní doporučují. Na řadu stránek se dostáváme prostřednictvím doporučujících odkazů z jiných stránek podobného zaměření. Vy tímto způsobem upozornění na sebe získáte řadu dalších návštěvníků, kteří k vám přijdou jakoby náhodou, ale celým tajemstvím je ona chytrá pomůcka – optimalizace SEO.

Možnosti vizualizace odkazů

Odkazy, o kterých je tu řeč, nemusejí být pouze textové, mohou mít také jiná vizuální provedení – obrázek i video. Tento způsob se účinkem rozhodně nemíjí, ze zkušeností asi všichni víme, že když si vybíráme například novou klávesnici, po zadání slova do vyhledávače často také přepínáme rovnou na obrázky a vybíráme dle vzhledu. Pokud jste chtěli, aby právě vaše klávesnice byla ve výsledcích hledání mezi prvními, nyní už víte, že vám k tomu slouží SEO.

Zavzpomínejte, jak jste se například vy dostali na naše stránky, a zvažte výhody SEO pro váš web.

Petra Mikulášková
Poslední roky se věnuji výhradně ladění inzerce na srovnávačích zboží - Heurece a Zbozi. Pracuji dlouhodobě s automatizovanými nástroji pro biddování a nástroji pro úpravu XML feedů. Abych viděla přínosy inzerce, zajímá mne vždy, zdali máte dobře nastaven Google Analytics a měříte tržby. Když tomu tak není, očekávejte, že i zde vám udělám pořádek.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *