Jak podnikat v 21. století podle Filipa Dřímalky?

Celodenní školení od Filipa Dřímalky s názvem Podnikání pro 21. století je dosti specifické. Filip totiž žije trendem chytrých telefonů, zjednodušování a moderních zahraničních služeb. A právě přehled zajímavých služeb, které mohou přinést úsporu času i peněz do podnikání, bych vám chtěla stručně představit.

Celodenní školení má Filip Dřímalka rozdělené do několika modulů, a to:

  • Efektivní marketing a skvělé služby
  • Psychologie v podnikání a obchod
  • Outsourcing a nástroje budoucnosti
  • Online a mobilní aplikace
  • Workshop a konzultace
Muž před plátnem - Filip Dřímalka -

Filip Dřímalka zahajuje školení

Vzhledem k velkému objemu informací nemám prostor všechny rady a tipy zde uvést. Proto vám sdělím jen některé zajímavé podněty, myšlenky a nápady, které se týkají problematiky e-shopů. Více se dozvíte, když školení navštívíte osobně.

Alibaba.com

Firmy dnes řeší, kde sehnat běžný propagační materiál jak pro zákazníky, tak i pro své zaměstnance. Často tak hledají hrníčky, psací potřeby, bloky, drobnou elektroniku, oděvy apod. Filip v této souvislosti doporučil web www.alibaba.com, který se specializuje na vyhledávání vhodných dodavatelů pro výrobu právě takových drobných předmětů. Sám s nimi má dobré zkušenosti. Na tomto portále zadáte svoji poptávku a pak pro vás Alibaba vybere vhodného dodavatele. Samozřejmě je nutné, abyste učinili velkoobjemový odběr.

V ČR kladou zákazníci na produkty s nízkou cenou stejné nároky jako na drahé produkty

V zahraničí je běžným jevem to, že zákazníci spojují levné produkty s nízkou kvalitou. Očekávají kvalitu podle toho, kolik za produkt zaplatí. U nás v ČR je situace naopak trochu odlišná. Zákazníci očekávají obdobnou kvalitu u levného zboží na stejné úrovni, jako u drahého zboží. A s tím by měl každý e-shopař počítat. Pokud se rozhodnete pro prodej levného zboží s nízkou kvalitou, zákazníci po vás budou chtít kvalitu takové úrovně, jako kdybyste prodávali obdobný produkt mnohem kvalitnější a za vyšší cenu.

Hledání obrázků na Googlu

Zabýváte-li se tvorbou vlastních produktových fotek, víte, že vás to stojí spoustu času a peněz. Určitě patříte mezi lidi, kteří neradi vidí, když jejich fotky někdo stáhne a použije ke komerčním účelům. Chcete-li dohledat takto nelegálně stažené fotky, můžete použít Google. Najděte si v něm vaši fotku a pak spusťte prohledávání internetu na základě této fotky. Tím můžete odhalit weby, kde se nachází vaše fotka.

Screen obrazovky z google hledání obrázků.

Google najde vše, stačí kliknout na ikonu fotoaparátu.

O věrnostních programech

Tvorba věrnostního programu není nic jednoduchého. Často může sklouznout až do takových extrémů, kdy jeho principy nechápe nikdo kromě jeho tvůrce. A to není dobře. Pokud se rozhodnete pro tvorbu věrnostního programu na e-shopu, udělejte jej co nejjednodušeji směrem k zákazníkovi. Nevybírejte kombinace, ale stanovte jednu podmínku:

  • Můžete za každý nakoupený produkt dávat body a ty pak měnit za výhody.
  • Můžete každou druhou objednávku zvýhodnit dárkem.
  • Můžete každou zákaznickou recenzi odměnit dárkovým poukazem.
  • Můžete ke každému nákupu určité hodnoty dávat dárek.

Nezapomínejte, že koncepci věrnostního programu je třeba vysvětlit i všem zaměstnancům, pokud nějaké máte. Ti musí program dokonale pochopit a zejména jej dodržovat. A zde často nastávají velké potíže – skladníci zapomínají k balíkům přidávat dárky, systém e-shopu nepodporuje věrnostní program, který jste si utvořili, pro lidi ve firmě jsou jakékoliv další práce spojené s věrnostním programem otravující. Doporučuji, abyste věrnostní programy tvořili dohromady s lidmi, kteří s ním budou mít cokoliv do činění. Tím budou mít část podílu na vzniku a mnohem lépe přijmou i to, že budou muset např. dávat do balíků dárky.

Ještě pár zajímavých informací na závěr

Filip doporučuje, aby v rámci firmy docházelo k rotaci pozic. Posaďte na jeden den člověka ze zákaznického servisu do skladu a skladníka zase na pozici telefonisty. Zaměstnanci si tak uvědomí, že každá pracovní pozice má svoje výhody i nevýhody.

I dnes stále narážím na e-shopy, kde jsou kontaktní údaje bez konkrétní vazby na člověka. Samozřejmě, někdo má důvod nezveřejňovat tyto údaje, nicméně zákazník mnohem více uvítá, když má možnost jednat s konkrétní osobou. A této myšlenky se drží i Filip – doporučuje, aby firmy zveřejňovali kontaktní údaje s autentickými fotkami.

Típnutá stránka webu www.ecobag.cz

Takto vytvořená kontaktní stránka e-shopu www.ecobag.cz moc emocí nevzbudí.

V dalším článku se podíváme na Aplikace, které vám ulehčí práci či zlepší váš e-shop.

Petra Mikulášková
Poslední roky se věnuji výhradně ladění inzerce na srovnávačích zboží - Heurece a Zbozi. Pracuji dlouhodobě s automatizovanými nástroji pro biddování a nástroji pro úpravu XML feedů. Abych viděla přínosy inzerce, zajímá mne vždy, zdali máte dobře nastaven Google Analytics a měříte tržby. Když tomu tak není, očekávejte, že i zde vám udělám pořádek.
Komentáře
  1. Lukáš napsal:

    Petro je mi líto že naše kontaktní stránka nevzbuzuje emoce. Bohužel jsem teď večer nesehnal fotku nikoho jiného, tak aspoň moje.

    Chápu že to asi moc nepomohlo a slibuju, že zejtra přidám ještě stěnátko se smutnejma očima, potom to bude to dokonalý …. :-)

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *