Remarketing

Je to v podstatě „opětovný marketing“ v PPC systémech – obsahové síti. Je způsobem, jak se svým zákazníkům připomínat na správném místě ve správnou chvíli a současně jak poznat jejich potřeby prostřednictvím pozorování jejich chování na internetu.

Základem je cookies

Jak asi víte, existují takzvané cookies, což jsou soubory, které se ukládají na vašem počítači a zaznamenávají informace o tom, na jakých stránkách jste byli, co jste tam dělali, co jste si prohlíželi a podobně. A tyto informace jsou využitelné právě v remarketingu.

Sledujte chování zákazníků

Remarketing v PPC systémech není zas tak stará věc. Zejména na Googlu. Spočívá v tom, že se vaše reklama zobrazuje lidem v závislosti na tom, jestli už na vašem webu byli a co na něm dělali.

Určitě jste měli už pocit, že vás nějaký web pronásleduje – přišli jste například na Youtube a viděli jste tam jejich bannery. Říkali jste si nejspíš, jak můžou vědět, že právě vy chcete televizi? Nebo možná chodíte na motoristický magazín a na jiných webech vám vyskakují reklamy na auta.

Co z toho vyplývá? Díky cookies si můžete nadefinovat, že člověk, který přišel na váš e-shop a zajímal se o nákup televize (vložil ji do košíku a objednávku nedokončil), uvidí na internetu v obsahové síti právě vaše inzeráty s televizí. Využít remarketing můžete také tak, abyste vyloučili reklamu pro nové nebo stávající zákazníky. Například můžete stávajícím zákazníkům zakázat zobrazování reklamy, která je určena pro nové potenciální zákazníky.

Poznejte zákazníka

Remarketing je tedy o tom, že nabízíte služby a zboží zákazníkům, které už trochu znáte z jejich chování na vašem e-shopu a na základě toho, co na vašem webu udělali, se jim snažíte nabídnout nejvhodnější zboží či službu.

Rychlost rozhodování o koupi je rozhodující

Remarketing relativně dobře funguje při rychlém rozhodování zákazníků o koupi. U zboží, které si člověk vybírá několik týdnů (například nábytek, automobil apod.), bude jeho hledání zaznamenáváno často na více různých prohlížečích. A v každém tom prohlížeči se vytváří nové cookies, což je právě tím problémem. Při dlouhodobějším výběru zboží totiž nezřídka využíváme prohlížečů více – doma, v práci, na telefonu a podobně, a jsme tak pokaždé zaznamenáni jako nový uživatel. V těchto případech je tedy remarketing jen málo uplatnitelný.

Doporučeno pokročilým

Doporučuji remarketing spíše pokročilejším uživatelům PPC, už samotné nastavení je velký oříšek. Vždy se vyplatí spolupracovat s PPC konzultanty, kteří již mají zkušenosti a dobře vám poradí.

Využíváte remarketing? Jaké zkušenosti s ním máte?

Petra Mikulášková
Specializuji se na práci se zbožovými srovnávači Heureka.cz a Zboží.cz. Využívám přitom zkušenosti z vedení vlastního e-shopu i ze spolupráce s desítkami klientů. Ovládám nejen nástroje pro biddování a úpravu XML feedů, ale také Google Analytics. Snadno tak zjistím, v čem děláte chybu a pomůžu vám ji vyřešit. A společně zvýšíme vaše tržby.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

  • Petra
    Mikulášková


    Specializuji se na práci se zbožovými srovnávači Heureka.cz a Zboží.cz. Využívám přitom zkušenosti z vedení vlastního e-shopu i ze spolupráce s desítkami klientů. Ovládám nejen nástroje pro biddování a úpravu XML feedů, ale také Google Analytics. Snadno tak zjistím, v čem děláte chybu a pomůžu vám ji vyřešit. A společně zvýšíme vaše tržby. Více o mně…