Zákazníci musí nejdříve zboží vidět, aby u vás nakoupili

Rčení „Nekupuj zajíce v pytli“ platí v případě e-shopů dvojnásob. Co nejlépe tak svým zákazníkům ukažte, jaké zboží vlastně kupují.

Fotografie produktů patří mezi naprostý základ každého úspěšného e-shopu.

Pokud návštěvník pořádně neví, na co se dívá, jen těžko ho budete přemlouvat, aby si dal zboží do košíku.

\"\"

Čím více detailů, tím lépe

Že už máte fotky? Výborně!

A jsou dostatečně detailní? Takové fotografie totiž často rozhodují.

Abych vám neříkala obecné poučky, uvedu konkrétní situaci z praxe.

Můj kolega sháněl žebřiny. V prvním e-shopu měli přesně takové, jaké chtěl. Potřeboval se ale ještě ujistit, jakým způsobem jsou žebřiny ukotveny ke zdi. Bohužel se z jedné nic neříkající fotografie nedozvěděl odpověď. Možná namítnete, že měl zavolat či poslat e-mail do e-shopu, ale veřte mi, ne každý je dobře komunikativní.

\"\"

Než aby čekal na odpověď z e-mailu, přešel na jiný e-shop a našel, co potřeboval! Detailní fotka žebřin mu naprosto přesně zodpověděla na jeho otázku. Nic už mu tak nebránilo, aby zde dokončil objednávku.

\"\"

Neudělejte stejnou chybu!

U každého zboží, samozřejmě s ohledem na jeho vlastnosti, mějte taktéž detailní fotografie. Především se pak zaměřte na místa, na které se vaši zákazníci nejvíce ptají a na které byste se vy sami při nákupu zaměřili.

Nedejte se zmást, detailní fotografie jsou stejně důležité i u elektroniky, například notebooků. Ačkoliv zákazníci (muži) hledí hlavně na technické parametry produktu, ve výběru hraje svoji roli i design (ženy).

\"\"

Ukažte, jak produkt vypadá v praxi

Fotografie zboží na bílém pozadí vypadají profesionálně, ale ne vždy jsou úplně praktické.

\"\"

Zákazník si u vás třeba objedná lampu na stůl …

\"\"

… a doma zjistí, že se mu tam vůbec nevejde!

\"\"

Možná namítnete, že si měl najít rozměry, ale ruku na srdce - ne každý si umí rozměry produktu představit v reálu, nemluvě o těch, co informaci v popisku přehlédnou. Zákazníci jsou zkrátka různí a různě uvažující.

V těchto případech je maximálně přínosné ukázat zboží v reálném prostředí, aby si zákazník dokázal produkt co nejlépe představit.

\"\"

Takové fotografie naplno využívá třeba e-shop Dedra.cz, jenž tak názorně předvádí i vcelku jednoduché produkty.

\"\"

Jak ale všechny ty fotografie v detailu produktu prezentovat?

Nejlépe najednou.

Pod hlavní fotografii ukažte všechny miniatury fotek. Nesnažte se je schovávat za tlačítka a šipečky.

\"\"

V případové studii e-shopu Svetbot.cz, se zjistilo, že se po zobrazení všech fotek najednou snížil počet dotazů na zboží.

\"\"

Používejte nadstandardní nástroje

Především v případě, kdy prodáváte zboží, u kterého zákazníci koumají vzhled, je třeba si se zobrazením fotografií skutečně pohrát.

Využijte například funkci přiblížení (lupa), pomocí které si návštěvníci mohou prohlédnout každičký detail.

\"\"

Nebo produkty prezentujte v podobě 360° fotografií, díky kterým si zájemci zboží lépe představí ze všech stran. Pokud vám tato funkce přijde drahá a náročná na implementaci, máte samozřejmě pravdu - proto se hodí s ní začít ryze u TOP produktů či novinek uváděných na trh a navíc jen u vybraných druhů sortimentu (např. považuji za zbytečný luxus dělat tyto fotografie u položek za pár korun, u plochých produktů, u vysokoobrátkového zboží apod.).

\"\"

Na trhu jsou také e-shopová řešení, která návštěvníkům dovolí změnit barvu zboží jedním kliknutím a následně mu ji ukážou i v náhledové fotce (tzn. systém e-shopu páruje fotku s konkrétní variantou produktu).

\"\"

\"\"

Samozřejmě že výše popsanou funkci, stejně jako 360° fotografie, nevyužijete ve 100% prodejního sortimentu (např. paměťové karty). Vždy tak používejte jen to, co má ve vašem případě smysl.

Máte v pořádku všechny fotografie na svém e-shopu?
Napište mi do komentářů!

  1. šárka napsal:

    Dobrý den,
    právě pracujeme na nových fotkách našeho eshopu a chtěla jsem se poradit, určitě máte zkušenosti s programy e shopů, který je cenově dostupný a vhodný pro náš eshop.
    Děkuji Šárka

    • Dobrý den, máte na mysli program pro úpravu fotografií? Běžně se užívá Adobe Photoshop. Fotografie by vám ovšem měl dodávat grafik, co fotografie upravuje (případně fotograf).

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.