Nepodceňujte rychlost načítání e-shopu

Stalo se vám někdy, že jste čekali na načtení stránky třeba více jak 10 vteřin? Tak to je potřeba s tím začít něco dělat, ne každý zákazník je tolerantní k tomu, že máte pomalý e-shop.

Přijíždím do Prahy a hledám dobrou restauraci poblíž Florence. Google mi zobrazuje výsledky, klikám na nabídku jedné tamní restaurace. Web se pomalu načítá, čekám 3 vteřiny, 5 vteřin, 10 vteřin, stále není plně načten. Nechce se mi čekat a vracím se zpět na výsledky na Googlu. Restaurace právě přišla o hladového zákazníka. Není toto náhodou problém i vašeho e-shopu?

Když je e-shop pomalý jako šnek ...

Vyhledávače vnímají rychlost načítání stránek jako jedno z kritérií hodnocení webu (tedy i vašeho e-shopu). Není to jen o vyhledávačích, ale zejména o zákaznících, kteří na váš e-shop vstupují. Budou-li se stránky načítat pomalu, i zákazníkovi dojde trpělivost a stránky spíše zavře, než-li dokončí nákup.

K čemu pak vám je optimalizovaná PPC reklama, když máte pomalý e-shop (web)? A správce PPC reklamy si marně láme hlavu, co že se to děje ... a nejen on, stejně tak i vy, protože nalíváte měsíc co měsíc peníze do kreditu a do správce PPC reklamy.

Jak je na tom váš e-shop?

Vyzkoušejte Google Page Speed. Zajdete v něm vaši URL adresu a spusťte analýzu. Google vám ukáže podněty k optimalizaci rychlosti načítání po technické stránce.

\"\"

 

Jaké máte výsledky?

Čím větší číslo, tím lepší! 100 bodů bohužel nejde dosáhnout. 

Většina z návrhů, co vidíte pod výsledkem je sice záležitost dodavatele technického řešení, ale jednu podstatnou věc ovlivnit můžete.

Obrázky

Když nahráváte obrázky k produktům, upravujete je nějak? Nebo je rovnou nahrajete tak, jak je máte?

Setkávám se s tím, že klient vyfotí fotky produktů nebo převezme obrázky od dodavatele a vloží je na e-shop. Bohužel už se vůbec nepodívá, jak jsou obrázky veliké. Obrázek ve velikosti 2560×1400 px bude datově mnohem větší než 1024x768 px. Přitom pro web stačí menší rozlišení, než které požadují grafici pro tisk propagačních materiálů.

Na obrázky produktů se ve většině případů používá formát JPG, ale při editaci produktů si ho uložíte do formátu PNG a místo velikosti 300 KB máte najednou obrázek 800 KB!

Dodatečná komprese obrázků také není na škodu. Existuje spoustu nástrojů, které ještě dovedou zmenšit obrázek bez ztráty okem poznatelné kvality. Sama používám Tiny, kdy stačí nahrát obrázek do okna a následně si jej stáhnete datově mnohem menší, než byl původně.

\"\"

Díky tomu můžete podstatně snížit velikost dat, která se musí stahovat k uživateli, aby si zobrazil váš e-shop. Markantní to je zejména u mobilních zařízení s pomalým připojením. Každá vteřina navíc při načítání hraje svoji roli!

Čím menší velikost dat pro stažení, tím rychlejší zobrazení e-shopu. 

Co vše děláte pro zrychlení načítání stránek?
Podělte se s ostatními v komentářích!

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.