Časté chyby v e-mail marketingu

E-mail marketing je zajímavým a hojně využívaným způsobem oslovování potenciálních zákazníků. A to kvůli jednoduchosti, ceně a spolehlivosti. Ačkoli e-mail sám o sobě spolehlivý je, rozesílají ho přeci jen lidé, kteří chybují. Jaké chyby nejčastěji dělají?

Nevyžádaná pošta – spam

Každému z nás chodí e-maily, do jejichž odběru jsme se nikdy nepřihlásili. Posílat nevyžádané e-maily ale není legrace a mohli bychom na to doplatit. Česká legislativa vyžaduje, aby e-maily byly posílány pouze těm lidem, kteří k zasílání obchodních sdělení dali svůj výslovný a jednoznačný souhlas.

Na vašem webu si tedy v nejlepším případě musí zájemce zatrhnout políčko, že souhlasí s příjmem obchodních sdělení (v rámci registrace, v rámci objednávky). Toto políčko by rozhodně nemělo být předzaškrtnuté. Vyžadujte tedy výslovný souhlas a zcela jistě si nikde nekupujte cizí databáze. Tito lidé u vás nenakoupí a ještě vám bude hrozit postih.

E-maily vůbec nedorazí

U nástrojů na pokročilejší rozesílku e-mailů platíte za větší objem rozesílky nějaký poplatek, proto dbejte na to, aby adresy příjemců byly funkční, abyste neplatili zbytečně. Vyhodnocujte po každé rozesílce, které e-maily nedorazily, a mrtvé kontakty z databáze vymažte. Buďto jsou jejich schránky přeplněné, nebo tyto e-mailové adresy vůbec neexistují.

E-mail si nikdo neotevře

To jestli e-mail někdo otevře, závisí na několika věcech. Zaprvé rozhoduje to, jak dotyčného v danou chvíli váš e-mail zajímá, a zadruhé jak dobře máte napsaný předmět e-mailu a z jaké adresy ho posíláte. Zcela nevhodné jsou adresy typu prodej@eshop.cz, protože tím už jste zákazníkovi dali najevo, že ho chcete oblbnout a vytřískat z něj peníze. Titulek, který lidi spolehlivě odradí je například “Super akce, pouze dnes!“ a podobná fádní hesla bez bližšího významu.

Jak psát správně předmět e-mailu? Pište ho stručný, poutavý a především tak, aby člověka motivoval k otevření e-mailu. Nevytahujte všechny trumfy hned, jen nakousněte, co mu v tom e-mailu chcete představit a zbytek dořekněte uvnitř. Nepoužívejte slova typu výprodej, akce a podobně – lidé na ně slyší čím dál méně.

Statistky z www.mailchimp.com.

Open rate 29,6% a Click rate 14,8%  z Mailchimpu – nástroj na hromadné rozesílání e-mailů.

E-maily se špatně zobrazí

Pokud si nejste jisti, jak bude váš e-mail vypadat, nechte si ho poslat na několik vašich adres, kde si jeho podobu otestujte. Otevřete si je na různých počítačích a v různých prohlížečích. Může se stát, že nebudou viditelné hned, ale bude zapotřebí kliknout na pole Zobrazit v e-mailu všechny obrázky a potom se e-mail teprve správně zobrazí. Potíž je v tom, že vám na ně klikne minimální procento lidí. Snažte se proto e-maily stavět pouze na obrázcích co nejméně.

Takto vidí email uživatel ve standartním režimu. Zobrázky se zobrazí až po schválení.

Takto vidí email uživatel ve standartním režimu. Obrázky se zobrazí až po schválení uživatelem.

TIP: Pro otestování zobrazení emailů v různých aplikacích, schránkách různých poskytovatelů můžete využít službu www.litmus.com, kde je prvních 7 dní zdarma na otestování.

Nepřesvědčivé e-maily

Problém nastává v momentě, kdy je obsah e-mailu nezajímavý a nudný. Doporučuji vám na začátku poradit se zkušeným copywriterem, který rozumí psaní obchodních textů.

Chyby v přechodu na web

Dávejte si velký pozor, kam lidi odkazujete. Jestliže je nalákáte na konkrétní výrobek a odkážete ho na domovskou stránku, tak zcela jistě neprodáte. Nebo když ho pošlete na chybovou stránku, stránku o něčem jiném, nebo když se vám bude stránka načítat deset vteřin – opět neprodáte. Takže testujte, testujte, testujte.

A co vaše zkušenosti s e-mailovým marketingem? Máte nějaké tipy pro zdokonalení?

Petra Mikulášková
Spravuji několik e-shopů, specializuji se na zbožové srovnávače a produktové kampaně, napsala jsem bestseller o vytváření internetových obchodů, jsem lektorkou Certifikace Heureky a také přednáším.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *