Časté chyby v obsahovém marketingu

Obsahový marketing je u nás relativně nová věc, není tedy divu, že se při jeho tvorbě řada z nás často dopouští chyb. Kvalitní obsah je základ. Bez něj se můžete snažit sebevíc, ale úspěch vašeho e-shopu se zkrátka odvíjí především od něj. Přečtěte si, čeho je dobré se vyvarovat.

Zbytečný obsah

Tvorbu obsahu musíte předem promyslet. Neděláte-li to, může se vám stát, že tvoříte obsah, který nikomu nepomáhá. Často se stává, že si ve statistikách zjistíme často hledané slovo a napíšeme o něm článek. Pokud toto slovo nemá souvislost s vaším prodejem, tvoříte obsah zbytečně.

Nezajímavý obsah

O tom, jak vybrat židli, už bylo všechno řečeno a napsáno. Už to zkrátka napsalo padesát e-shopů před vámi a nemá smysl psát stejný článek. Ve vyhledávačích už jsou zařazeny starší články a duplicitnímu obsahu se vyhýbají. Jak tedy psát o něčem, co už bylo napsáno? Jednou možností je, uchopit to z jiného pohledu. Druhou možností je udělat to lépe než ostatní. To znamená připojit k článku video, obrázky, názory tří největších výrobců či výsledky testu.

Nesrozumitelnost obsahu

Nejčastěji se to stává, když tvoříme obsah pro SEO, čímž čitelnost obvykle nepodpoříme: „Nabízíme kvalitní pleťové krémy. Pleťové krémy jsou vhodné pro typy pleti. V nabídce máme i jak denní, tak noční varianty pleťový krémů.“ Pište tedy tak, aby to bylo srozumitelné, čtivé a aby jazyk sdělení odpovídal jazyku vaší cílové skupiny. Důležitý je i formát textu. Používejte nadpisy, zvýrazňujte důležitá slova a nepřebarvujte text. Používejte odrážky a strukturujte obsah do odstavců.

Okopírovaný text

Krádeže obsahu nejsou na internetu žádnou vzácností. Tvořte si obsah vlastní. Riskujete nejen právní popotahování, ale také odrazení čtenářů – zákazníků. Navíc váš duplicitní obsah vyhledávače vyškrtnou.

Neviditelnost obsahu

To znamená, že váš obsah není na internetu dobře nalezitelný. Když už budete tvořit vlastní zajímavý obsah, tak na něj z relevantních míst odkažte – náhledem, odkazem, proklikem a podobně. Pokud uděláte skvělý seriál o tom, jak vybrat nějaký výrobek, ale v nabídce vašeho zboží je ještě řada jiných výrobků, umístěte odkaz do kategorie, kde se výrobek nachází.

Poučili jste se z nějakých chyb i vy? Budeme se těšit na vaše tipy a názory.

 

Petra Mikulášková
Spravuji několik e-shopů, specializuji se na zbožové srovnávače a produktové kampaně, napsala jsem bestseller o vytváření internetových obchodů, jsem lektorkou Certifikace Heureky a také přednáším.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *