Barcamp Brno 2013

Barcamp Brno 2013, který se konal v sobotu 15.6.2013, se nesl stejně jako loňský rok v duchu soutěží, občerstvení, novinkou byly stánky Kofi Kofi s neodolatelnou kávou a samozřejmostí byla závěrečná Afterparty v Baroku pod záštitou Kentico. A co zajímavého přinesly přednášky?

Přednášek bylo méně než loni, účastníků více

Přihlášených účastníků bylo kolem 1200, těch, co došli, bylo poněkud méně. Oproti loňskému Barcampu ubyla jedna přednášková místnost, tudíž se zredukoval i počet prezentací. Z mého pohledu byl loňský rok poněkud zajímavější, co se týče samotného obsahu prezentací. Konečné zhodnocení je ale na každém z nás.

Kterých prezentací jsem se zúčastnila?

  • Slevová žumpa od Jana Kovalčíka
  • Born to be PR! Od Jany Leitnerové
  • 10 minut denně od Terezy Venerové
  • Bullshity o malých e-shopech od Pavla Šímy
  • To nejlepší z židovských anekdot o práci od Petra Jezevce Pouchlého
  • Podnikání v 21. Století – special edition od Filipa Dřímalky
  • Myslete strategicky, aneb perfektní exekutiva nestačí od Richarda Kafoňka

Budoucnost patří slevovým e-shopům

První přednáška mě mile překvapila. Jan Kovalčík ukázal na základě vlastního průzkumu, jak málo se lze bránit vůči šíření nekvalitního zboží na slevových serverech. Hodně srovnával s běžnými e-shopy, které nesou kompletní riziko za prodej svého zboží. Slevové portály toho jsou ušetřeny, protože jsou pouze zprostředkovatelé. Recenze Heuréky, diskuze pod zbožím, ČOIka, dokonce i blocklist, tyto všechny možnosti jsou zkrátka neúčinné vůči nekvalitním, respektive až podvodným nabídkám, které slevové portály nabízí. Tento problém postupně odstraní slevové e-shopy. Ty budou vznikat vedle mateřského e-shopu a zaměřovat se na prodej zboží v diskontních cenách. Svůj pohled doplnil i tabulkou s výsledky srovnání tržeb z vlastního slevového e-shopu.

Born to be PR nic významného nepřineslo

Jana Leitnerová, zaměstnankyně brněnské reklamní agentury, hovořila na téma, co obnáší PR, co za tím stojí a jak se stala představitelkou PR. Žádný významný prvek, který by celou přednášku posunul někam dále a dal posluchačům něco vskutku nového a inspirativního, jsem bohužel neshledala.

Uživatelské testování je o empatii

Tereza Venerová zahájila svoji přednášku na téma ženské empatie. Empatie jakožto schopnost vžít se do role druhého, je při uživatelském testování naprosto nepostradatelná. „Uživatelské testování totiž nabourává ego tvůrce.“ Vždy, když něco nového postavíme, považujeme to za krásné, snadno pochopitelné a intuitivní. Když pak dostaneme studenou sprchu v podobě totálního propadu při uživatelském testování, naše ego se z toho horko těžko vzpamatovává.

Aby celá přednáška nebyla jen psychologická, připojila i pár tipů nezajímavé nástroje. Jedním z nich je Mouse Flow, který sleduje pohyb uživatele napříč webem. Díky němu můžeme odhalit, které stránky navštěvuje, které rychle zavírá a co přitom dělá. Tereze za sebe doporučila přednášky od Martina Kopty, které se taktéž věnují problematice uživatelského testování.

Bullshity o malých e-shopech přinesly zajímavé postřehy

Ano, jsem názoru, že tuto přednášku by si měl poslechnout každý, kdo uvažuje o spuštění vlastního e-shopu. Úvod tvořila reklamní upoutávka na jedno z technických řešení e-shopu ve formě pronájmu, která jen mizivě demonstrovala, co všechno za provozem e-shopu ve skutečnosti stojí. Přednáška byla sice trochu více demotivující pro ty, co chtějí spustit vlastní shop, nicméně Pavel Šíma podotkl 4 významné aspekty, při jejichž splnění má význam vést vlastní malý e-shop:

  • e-shop jako koníček
  • e-shop jako doplněk kamenné prodejny
  • e-shop jako šeptanda (nabídka unikátního produktu)
  • e-shop jako výsledek předchozí špatné zkušenosti se zaměstnavatelem

Židovských anekdot bylo málo, zato otázek hodně

Petr Pouchlý přezdívaný Jezevec dokáže vždy překvapit. Svými zkušenostmi z korporátního světa si se zaměstnanci a řízením týmu užívá své. A právě na toto téma padalo spoustu zajímavých dotazů:

  • Jak neprudit ostatní kolegy v práci?
  • Jak se zbavit kolegy prudiče?
  • Jak fokusovat svého šéfa?
  • Jak vybírat zaměstnance do týmu?

Dotazů bylo poněkud více a vřele vám doporučuji si tuto prezentaci zhlédnout. Zajisté bude pro vás v mnohém inspirativní stejně jako pro mne.

Filip Dřímalka rozšířil svoji prezentaci z Rozjezdů 2013

Protože jsem se zúčastnila Rozjezdů 2013 na brněnském VUT, kde zazněla stejnojmenná přednáška, věděla jsem zběžně, o čem bude Filip Dřímalka mluvit. Opravdu se tak stalo. Na rozdíl od přednášky na VUT doplnil svoji prezentaci o několik jiných slidů a poznámek. Nicméně i tak umí Filip vždy posluchače zaujmout a předat informaci v novém úhlu pohledu.

Závěrečná prezentace byla až moc studená

Samotné téma prezentace „Myslete strategicky, aneb perfektní exekutiva nestačí“ mě velmi zaujalo, ale jeho obsah už tak zajímavý nebyl. Richard Kafoněk představoval teoretická fakta bez hlubšího zásahu do praxe. A možná právě tento styl a pojetí prezentace způsobilo, že se přeplněný přednáškový sál téměř z poloviny postupně vyprázdnil.

Pár slov na závěr

Závěrečná Afterparty v Baroku se povedla. Její organizaci si vzali na starost zaměstnanci Kentica. K dispozici bylo dobré jídlo, pohled do zákulisí Kentica, možnost získat zdarma drink od zaměstnanců Seznamu za správnou odpověď na soutěžní otázku a samozřejmě také zábavná společnost.

Pokud jste nikdy na Barcampu nebyli, vřele jej doporučuji. Vždy najdete něco nového, co jste dosud nevěděli a neslyšeli. Za zmínku stojí i to, že minimálně poznáte nové lidi a navážete zajímavé kontakty, kterých můžete kdykoliv využít pro svoji podnikatelskou činnost.

Petra Mikulášková
Specializuji se na práci se zbožovými srovnávači Heureka.cz a Zboží.cz. Využívám přitom zkušenosti z vedení vlastního e-shopu i ze spolupráce s desítkami klientů. Ovládám nejen nástroje pro biddování a úpravu XML feedů, ale také Google Analytics. Snadno tak zjistím, v čem děláte chybu a pomůžu vám ji vyřešit. A společně zvýšíme vaše tržby.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

  • Petra
    Mikulášková


    Specializuji se na práci se zbožovými srovnávači Heureka.cz a Zboží.cz. Využívám přitom zkušenosti z vedení vlastního e-shopu i ze spolupráce s desítkami klientů. Ovládám nejen nástroje pro biddování a úpravu XML feedů, ale také Google Analytics. Snadno tak zjistím, v čem děláte chybu a pomůžu vám ji vyřešit. A společně zvýšíme vaše tržby. Více o mně…