Nejčastější chyby v SEO

V článku se dozvíte, jakých chyb se nejčastější dopouští ti, co SEO dělají. Pokud mezi ně patříte i vy, nebo se SEO teprve začínáte, je pravý čas poučit se z chyb a vyvarovat se jim. Chybami se člověk učí a sebevzdělávání je v SEO jedna z cest za úspěchu.

Zaměření na obecná slova

Pokud svůj e-shop popisujete jedním nebo pár obecnými slovy, tak to pro vás nejsou zajímavá slova. Jsou to totiž slova nejméně vydělávající (např. sportovní výživa, potřeby pro rybáře, prodej spotřebičů).

Mizerný obsah e-shopu (žádný, špatný)

V případě, že máte na e-shopu jenom kategorie a produkty bez jakéhokoli popisujícího textu, vyhledávač se nemá dle čeho rozhodnout. Váš e-shop upřednostní méně, čímž pádem budete vidět méně ve výsledcích hledání nebo dokonce vůbec.

Obsahová strategie / nezajímavost

Na internetu je řada webů, které svým obsahem nijak nevyčnívají a málokdo ví, že existují. Pokud mezi ně nechcete patřit, měli byste vystoupit z řady a zaujmout návštěvníky videi, obrázky, recenzemi, rozhovory, testy a podobně. Zkrátka nabídnout jim něco navíc. Bez tohoto bonusového obsahu se moc daleko nedostanete a zapadnete mezi ty ostatní, neviditelné.

Technické chyby

Mezi nejčastější technické chyby patří flashové weby, weby plné duplicit, nevhodné stránkování, nepopsané obrázky a videa, chabý odkazový profil (odkazy, které na váš web směřují, ale i odkazy uvnitř vašeho webu – vyhledávače mají rády weby, které jsou dobře vnitřně provázané). Vyhledávače berou ohled i na zmínky na sociálních sítích a URL adresy, které nejsou proklikávané.

Trochu blíže k nevhodným odkazům

Velkým problémem pro vyhledávače jsou neplatné odkazy. Samozřejmě čím obsáhlejší váš e-shop je, tím více odkazů v něm můžete mít. Ruční kontrola odkazů je nemožná, proto používejte specializované programy, které kontrolu udělají za vás – např. volně dostupný program Xenu.

Dalším úskalím jsou špatné tvary odkazu např. www.eshop.cz/5258.php. Do tvaru odkazu používejte klíčová slova, tehdy vám vznikne např. http://www.palelo.cz/p13-cistici-a-zklidnujici-ubrousky-pleva.php. Problematika se netýká jen odkazů na obrázky, ale i textových odkazů např. uvnitř článku, odkazů na cizí weby a podobně. Pokud uživatel uvidí v článku odkaz složený s číslic a písmen, nemusí mít v něj důvěru, a tak na něj neklikne.

Jakákoliv absence odkazů je také špatně. V rámci svého e-shopu musíte odkazy používat, a to tak, že prolinkujete stránky uvnitř e-shopu, vytvoříte odkazy z vašeho e-shopu na cizí tematicky podobné weby a samozřejmě také uděláte vše pro to, aby i ostatní na vás odkazovali z tematicky podobných webů.

Zpětné odkazy mířící výhradně na homepage také příliš moc nepomohou odkazovému profilu. Pokud budete mít možnost získat zpětný odkaz, zajistěte, aby mířil na nějakou stránku uvnitř e-shopu.

I dnes se stále potýkám s nabídkami výměny odkazů. Výměnu odkazů neberte! Vašemu e-shopu to může hodně ublížit. Všechny nabídky, co jsem kdy měla možnost vidět, se týkaly výměny odkazů v patičce a v dalších zcela nesmyslných částech stránky. Je to ztráta času.

Chyb v SEO je ještě více

Častá změna URL adres přináší více škody než užitku. Vyhledávač si pamatuje historii stránky a tu zobrazuje ve výsledcích hledání. Pokud změníte URL adresu stránky, kterou vyhledávač aktuálně nabízí, uživatel se proklikává na neplatnou stránku.

Neberte výsledky SEO podle seoanalyzátoru jako stěžejní zpětnou vazbu a už vůbec se nesnažte za každou cenu zlepšit svoje stránky tak, aby vám seoanalyzátor ukázal lepší výsledky. Seoanalyzátor se zaměřuje výhradně na on-page faktory, což není jediné úskalí celého SEO.

Nepište texty s hustotou klíčových slov na „X“%, protože tak můžete dosáhnout přemíry klíčových slov. A to opět ničemu nepomáhá. Navíc takto psané texty jsou z hlediska čtení divně působící.

Registrace do katalogů a PR webů jako jediná linkbuildingová strategie je ztrátou času. Samozřejmě existují katalogy, které jsou kvalitní a mají svůj přínos (např. Firmy.cz). Pokud se ale vrhnete do registrace desítek či stovek katalogů za jediným účelem, získat co nejvíce zpětných odkazů, ničeho tím nedosáhnete.

Absence analýzy klíčových slov je jedním z fatálních nedostatků vůbec. Strukturu e-shopu či jakéhokoliv prezentačního webu nelze navrhnout v duchu SEO bez tohoto kroku. Z této analýzy vám vyplyne, na které klíčová slova byste se měli v obsahu e-shopu zaměřit.

Dejte si na tyto uvedené body pozor a věřte, že budete mít v SEO oblasti dobře našlápnuto. Nemyslete si ale, že nyní už víte vše podstatné. Nástrah je více a naučit se správně dělat SEO není otázkou chvíle, ale intenzivního studia a praxe. Doporučujeme vám nastudovat si základní informace a poté se obrátit na odborníky.

TIP: Navštivtě stránku www.seojedobro.eu, kde na vtipných videích uvidíte, jaké chyby se nejčastěji v SEO dělají.

Z jakých chyb v SEO jste se poučili vy?

Petra Mikulášková
Specializuji se na práci se zbožovými srovnávači Heureka.cz a Zboží.cz. Využívám přitom zkušenosti z vedení vlastního e-shopu i ze spolupráce s desítkami klientů. Ovládám nejen nástroje pro biddování a úpravu XML feedů, ale také Google Analytics. Snadno tak zjistím, v čem děláte chybu a pomůžu vám ji vyřešit. A společně zvýšíme vaše tržby.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

  • Petra
    Mikulášková


    Specializuji se na práci se zbožovými srovnávači Heureka.cz a Zboží.cz. Využívám přitom zkušenosti z vedení vlastního e-shopu i ze spolupráce s desítkami klientů. Ovládám nejen nástroje pro biddování a úpravu XML feedů, ale také Google Analytics. Snadno tak zjistím, v čem děláte chybu a pomůžu vám ji vyřešit. A společně zvýšíme vaše tržby. Více o mně…