Affiliate – cesta k vyššímu zisku?

Už jste slyšeli něco o affiliate podnikání? V Olomouci působí několik lidí, kteří se tímto zabývají a zrovna u nich jsem absolvovala "nulté školení" o affiliate systému. Využijete-li tohoto způsobu distribuce vašich služeb či výrobků i vy, můžete dosáhnout vyššího obratu.

Dne 11.8. 2012 jsem zavítala do Olomouce – druhého města v ČR, která má vlastní historický orloj. Nepřijela jsem tady za orlojem, ale na školení o affiliate systému. Už jsem o něm hodně slyšela, také jsem jej popsala stručně v naší publikaci a vám bych chtěla sdělit některé další zajímavé informace, co se do publikace nedostaly.

Jak funguje affiliate?

Vy jako podnikatel (např. provozovatel e-shopu) poskytnete reklamní formát (např. banner) svému affiliate partnerovi. Ten si jej umístí na své webové stránky. Zákazníci, kteří na tento banner kliknou, se dostanou na váš e-shop. Učiní-li u vás objednávku, vy vašemu partnerovi vyplatíte předem sjednanou provizi z výše této objednávky.

Největší výhoda affiliate je to, že vaši partneři se sami starají o propagaci svého webu, čímž sekundárně posilují i ten váš. Vy jim za tuto propagaci nic neplatíte, protože žijí z vašich provizí.

Jak realizovat affiliate?

Školitelé (František Szabó a Jan Kvasnička) se zmínili o čtyřech možnostech, jak v praxi zřídit affiliate. Je to podobné, jako když vybíráte technické řešení e-shopu. Díky těmto technických řešením sledujete síť svých affiliate partnerů a vyplácené provize. Svým způsobem jsou to softwarové programy, které mohou být v podobě:

  • vlastního řešení
  • open source
  • licencovaného řešení
  • free affiliate

Každá z nich má své výhody i nevýhody. Pánové je více probírali a chcete-li si je také více osahat, navštivte některé z jejich školení v Olomouci. Doporučuji také navštívit přímo affil blog.

Co musíte vědět, než se pustíte do affiliate?

Pánové zdůraznili, že tato aktivita je časově velmi náročná. Na to by měl každý podnikatel myslet a podle toho se i zařídit. Doporučili, abychom si na tuto službu najali nového zaměstnance, který bude jednak komunikovat s partnery, jednak bude pro ně připravovat reklamní formáty a také hledat nové affiliate partnery. Existují affiliate manažeři, kteří se vám o tuto službu postarají od A do Z, těch ale v rámci ČR není moc.

Druhým úskalím je podrobný plán této služby. Ještě před spuštěním byste si měli namyslet některé z těchto věcí:

  • Jaká bude výše provize?
  • Bude provize s DPH nebo bez ní?
  • Jak často budu provizi vyplácet?
  • Jak budu penalizovat nepoctivé affiliate partnery?
  • Jaké reklamní formáty budou partnerům k dispozici?

Otázek je mnohem více a věřím, že pánové ze školení vám dají podrobný report. Navíc vám mohou doporučit, co by pro vaši službu bylo nejlepším řešením. Za jejich přínosné informace velmi děkuji a věřím, že i vám, pokud se je rozhodnete navštívit, dají minimálně tolik, co mě.

Termíny a informace o školení najdete na stránce affiliate školení.

Petra Mikulášková
Spravuji několik e-shopů, specializuji se na zbožové srovnávače a produktové kampaně, napsala jsem bestseller o vytváření internetových obchodů, jsem lektorkou Certifikace Heureky a také přednáším.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *